Tá technická podoba je neuveriteľná. A nielen v motoroch. Obe autá majú dĺžku 4,8 metra, rozdiel je len pár centimetrov. A keď porovnáte rázvor, je medzi nimi odchýlka len 8 milimetrov.

Obe základné športové verzie kupé strednej triedy majú pod prednou kapotou pozdĺžne uložený radový šesťvalec s objemom 3,0 litra (2999 vs. 2993 centimetrov kubických v prospech Mercedesu) a výkony sú tiež, takpovediac, na dostrel.

Kým mníchovská M4 Coupé má v najslabšom prevedení 480 koní pri 6250 ot./min. a 550 Nm od 2650 do 6130 ot./min., východiskové AMG CLE 53, respektíve jeho M256M produkuje 449 koní pri 5800 až 6100 ot./min. a k tomu 560, respektíve s funkciou overboost na 12 sekúnd 600 Nm od 2200 do 5000 ot./min.

Ten zásadný rozdiel medzi nimi sa začína prejavovať až v ďalšej časti pohonného reťazca. BMW vám naservíruje výlučne manuál a pohon zadných kolies. Naproti tomu nový Mercedes má deväťstupňový automat a vždy pohon oboch náprav. Stovku však obe autá zdolajú za rovnakých 4,2 sekundy a najvyššiu rýchlosť majú elektronicky obmedzenú na 250 km/h.

Nechajme teraz BMW bokom a poďme sa pozrieť, čo ďalšie ponúka AMG CLE 53. Okrem štvorkolky napríklad aj systém aktívneho riadenia kolies zadnej nápravy, k motoru štartér-generátor s krátkodobo dodávaným výkonom 23 koní a dodatočným krútiacim momentom 205 newtonmetrov a dvojité preplňovanie netvoria klasické dve turbá.

Teda, jedno tu je, asistuje mu však elektrický prídavný kompresor a celé auto pracuje so 48-voltovou architektúrou. Mimochodom, motor M256M má v porovnaní s doteraz používaným M256 prepracované sacie i výfukové kanály, nové piestne krúžky, vylepšené vstrekovanie a iné je tiež to klasické turbo na výfukové plyny. Celkovo teraz dokáže preplňovanie tlačiť do šesťvalca vzduch s tlakom zvýšeným o 0,4 baru, na finálnych 1,5 baru.

Keďže Mercedes aj tentokrát ponúka možnosť zvýšiť maximálku na 270 km/h, mohli by vám prísť vhod výkonnejšie brzdy. Vpredu nájdete 370-milimetrové vŕtané kotúče so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi a zadné 360-milimetrové spolupracujú s jednopiestikovými plávajúcimi brzdičmi.

Na podvozku potom nájdete klasické vinuté pružiny, ktoré ale spolupracujú s adaptívnymi tlmičmi so samostatným nastavovaním kompresie i odskoku, ktoré môžete prepnúť do jedného z troch dostupných režimov: Comfort, Sport a Sport+.

V porovnaní so štandardným CLE dostala verzia AMG zväčšenú o niečo agresívnejšie vyzerajúcu prednú masku s vertikálnymi rebrami, samozrejme iný nárazník a väčšie 19-palcové disky, ktoré vám Mercedes za príplatok vymení za dvadsiatky.

Nové obutie a pár ďalších úprav o niečo rozšírilo rozchod. Vpredu o 58 mm, vzadu dokonca o 75 mm. Na aute tiež nájdete prídavné spojlery a vzadu dvojicu zdvojených kruhových koncoviek výfukového systému. Len pre zaujímavosť... Mercedes uvádza priemernú spotrebu novinky v závislosti na výbave od 9,3 do 9,7 litra benzínu na 100 km podľa metodiky WLTP. Cenu sa dozvieme až s nástupom auta na trh, čo sa stane až v priebehu budúceho roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Mercedes