SUV GLC technicky samozrejme nadväzuje na triedu C, a keďže tá sa už cestou radikálneho downsizingu vydala, logicky ju nasleduje tiež odvodený model a namiesto štvorlitrového vidlicového osemvalca prináša polovičný agregát v podobe dvojlitrového štvorvalca.
Je to trochu škoda a pre mnohých zákazníkov asi neprekonateľný skok, tým skôr, že má Mercedes v regáloch skvelý trojlitrový radový šesťvalec, ktorý by bol skoro dokonalou konkurenciou pre podobne motorizované modely M od BMW.
AMG 43 má vzadu oválne koncovky, háčik je len v tom, že nám Mercedes tento model (v modrom laku) zozadu neukázal.
Stuttgart sa v každom prípade rozhodol ísť inou cestou a je len na zákazníkoch, ako nové vrcholné modely s malými motormi prijmú, počet valcov však už pre AMG evidentne nie je dôležitý.
Naznačuje to tiež fakt, že verzie AMG 43 a 63 majú v základe v podstate ten istý motor. Ide o známy preplňovaný agregát M139l s elektrickým turbom, ktorý má v „štyridsať-trojke“ 421 koní, 500 Nm a asistuje mu remeňový štartér-generátor v rámci 48-voltovej architektúry, ktorý pri akcelerácii z nízkych rýchlostí pomáha ďalšími 10 kW, teda 14 koňmi. To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a obligátnu maximálku 250 kilometrov za hodinu.
AMG 43 má červené bezpečnostné pásy, AMG 63 žlté.
Verzia 63 E Performance dostala väčšie elektrické turbo, takže dvojliter v tomto prípade produkuje 476 koní a 545 newtonmetrov, je tu však navyše ešte elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní), integrovaný spolu s dvojstupňovou redukčnou prevodovkou do zadnej nápravy spoločne so samosvorným elektronicky riadeným diferenicálom.
Asi by sme mali dodať, že podobne ako v „Céčku“, aj tu ide o špičkový výkon, ktorý dostanete len na 10 sekúnd. Trvalo dokáže elektromotor odovzdávať len 80 kW, inak povedané 109 koní a pochopiteľne len v situáciách, keď máte energiu v malom prídavnom trakčnom akumulátore. Ten má kapacitu len 6,1 kWh a podľa Mercedesu stačí na dojazd 12 kilometrov v čisto elektrickom režime.
Na uvedených 10 sekúnd vám AMG 63 GLC je schopné dodať kombinovaných 680 koní a 1020 Nm, čo vám bude stačiť na šprint z miesta na stovku za 3,5 sekundy a elektronicky obmedzených 275 km/h.
Mercedes dodáva, že prostredníctvom 9-stupňového automatu s viaclamelovou mokrou spojkou je výkon v AMG 43 rozdeľovaný medzi nápravami v pomere 31 ku 69 percent, pre AMG 63 je potom pohon 4Matic+ plne variabilný a delí silu v pomere od 50:50 po 100 percent dozadu.
Obe autá majú sériovo riadenie kolies zadnej nápravy, adaptívne tlmiče, ale vrcholný model má navyše tiež aktívne stabilizátory, presnejšie povedané systém Active Ride Control, ktorý slúži na potlačenie náklonov v zákrutách a zároveň podporuje komfort pri bežnej jazde. Zaujímavé je, že samotný elektro-mechanický systém obsahuje malú trojstupňovú planétovú prevodovku, ktorými auto dokáže meniť tuhosť vďaka oddelenej pravej a ľavej strany samotných stabilizátorov.
Rovnaký nie je ani brzdový systém. AMG 43 má vpredu 370-milimetrové disky so 4-piestikovými strmeňmi a vzadu 360-milimetrové a jednopiestikové brzdiče. 63 naproti tomu dostala vŕtané kotúče s priemerom 390 a 370 mm a vpredu šesťpiestikové strmene.
Termín uvedenia oboch noviniek na trh Mercedes nespomína, predpokladáme ale, že sa zákazníci dočkajú ešte v priebehu tohto roka. Keď sa tak stane, pripomenieme vám to slovenskými cenami.
zdroj: Mercedes