Kým štandardné AMG GT 63 vám naservíruje 585 koní a 800 Nm, nové kupé s dodatkom Pro vám posunie hodnoty maximálneho výkonu a krútiaceho momentu na 612 koní a 850 newtonmetrov. Ak sú vám tie parametre povedomé, áno ide o čísla, ktoré ponúka motor plug-in hybridnej verzie GT 63 S E Performance, ktorá však má ešte elektromotor a systémový výkon až 816 koní.
Inak povedané, novinka Pro ťaží zo silnejšej V8, ale neťahá ju k asfaltu prídavná elektrifikácia, ktorá významne zvyšuje váhu. Mimochodom, Mercedes sa „šikovne“ vyhýba zverejňovaniu pohotovostnej hmotnosti...
Verzia Pro je schopná zrýchliť z miesta na stovku za 3,2 sekundy a výrobca uvádza maximálnu rýchlosť 317 kilometrov za hodinu. To je rovnaký čas a o 2 km/h lepšia hodnota v porovnaní so základnou GT 63 a naopak o 0,4 sekundy a 3 km/h horšie čísla ako plug-in hybrid, výhody na okruhy zameraného modelu sú však niekde inde.
Auto má kompletne prepracovaný predný nárazník s karbónovými prvkami a optimalizovanou aerodynamikou znižujúcou vztlak na prednej náprave o 30 kg. Naopak modifikované pevné zadné krídlo zvyšuje prítlak zadnej nápravy o 15 kg. A dôležité tiež je, že konštruktéri vylepšili chladenie. Prihodili prídavné vstupy pre vzduch a GT má tiež ďalšie nové aktívne chladiace prvky – prídavné chladiče v podbehoch, ktoré sú v hornej časti doplnené o elektrické čerpadlá kvôli rýchlejšej recirkulácii kvapaliny pri intenzívnom zaťažení.
V detailoch, ale dôležitých...
To však nie je všetko. Upravené kupé má od tejto chvíle aktívne chladené oba diferenciály a dokonca i rozdeľovaciu prevodovku pohonu 4x4! V spodnej časti karosérie potom pribudli lamely, ktoré efektívnejšie privádzajú chladiaci vzduch k brzdám, čo podľa Mercedesu zabraňuje prehrievaniu a zvyšuje odolnosť i životnosť brzdového systému.
Keď už spomíname túto techniku, v sériovej výbave dostanete karbón-keramické brzdy s priemerom 420 mm na prednej náprav a titánovými (!) stredmi, doplnené o šesťpiestikové strmene.
Auto využíva plne variabilný pohon oboch náprav 4Matic+, techniku aktívneho potláčania náklonov Active Ride Control a bez príplatku dostanete aj riadenie kolies zadnej nápravy. Až 21-palcové disky sú na tomto aute vždy lakované matnou farbou Himalaya a Mercedes vám k nim štandardne pribalí pneumatiky Michelin Pilot Sport 5 s rozmermi 295/30 ZR21 vpredu a 305/30 ZR21 vzadu. Ak by vám nevyhovovali, môžete si bez priplácania objednať Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup.
zdroj: Mercedes