Kým štandardné AMG GT 63 vám naservíruje 585 koní a 800 Nm, nové kupé s dodatkom Pro vám posunie hodnoty maximálneho výkonu a krútiaceho momentu na 612 koní a 850 newtonmetrov. Ak sú vám tie parametre povedomé, áno ide o čísla, ktoré ponúka motor plug-in hybridnej verzie GT 63 S E Performance, ktorá však má ešte elektromotor a systémový výkon až 816 koní.

Inak povedané, novinka Pro ťaží zo silnejšej V8, ale neťahá ju k asfaltu prídavná elektrifikácia, ktorá významne zvyšuje váhu. Mimochodom, Mercedes sa „šikovne“ vyhýba zverejňovaniu pohotovostnej hmotnosti...

Verzia Pro je schopná zrýchliť z miesta na stovku za 3,2 sekundy a výrobca uvádza maximálnu rýchlosť 317 kilometrov za hodinu. To je rovnaký čas a o 2 km/h lepšia hodnota v porovnaní so základnou GT 63 a naopak o 0,4 sekundy a 3 km/h horšie čísla ako plug-in hybrid, výhody na okruhy zameraného modelu sú však niekde inde.

Auto má kompletne prepracovaný predný nárazník s karbónovými prvkami a optimalizovanou aerodynamikou znižujúcou vztlak na prednej náprave o 30 kg. Naopak modifikované pevné zadné krídlo zvyšuje prítlak zadnej nápravy o 15 kg. A dôležité tiež je, že konštruktéri vylepšili chladenie. Prihodili prídavné vstupy pre vzduch a GT má tiež ďalšie nové aktívne chladiace prvky – prídavné chladiče v podbehoch, ktoré sú v hornej časti doplnené o elektrické čerpadlá kvôli rýchlejšej recirkulácii kvapaliny pri intenzívnom zaťažení.

V detailoch, ale dôležitých...

To však nie je všetko. Upravené kupé má od tejto chvíle aktívne chladené oba diferenciály a dokonca i rozdeľovaciu prevodovku pohonu 4x4! V spodnej časti karosérie potom pribudli lamely, ktoré efektívnejšie privádzajú chladiaci vzduch k brzdám, čo podľa Mercedesu zabraňuje prehrievaniu a zvyšuje odolnosť i životnosť brzdového systému.

Keď už spomíname túto techniku, v sériovej výbave dostanete karbón-keramické brzdy s priemerom 420 mm na prednej náprav a titánovými (!) stredmi, doplnené o šesťpiestikové strmene.

Auto využíva plne variabilný pohon oboch náprav 4Matic+, techniku aktívneho potláčania náklonov Active Ride Control a bez príplatku dostanete aj riadenie kolies zadnej nápravy. Až 21-palcové disky sú na tomto aute vždy lakované matnou farbou Himalaya a Mercedes vám k nim štandardne pribalí pneumatiky Michelin Pilot Sport 5 s rozmermi 295/30 ZR21 vpredu a 305/30 ZR21 vzadu. Ak by vám nevyhovovali, môžete si bez priplácania objednať Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Mercedes