Už v roku 1971, teda pred viac ako 50 rokmi, upravili technici v Affalterbachu, teda domovskom centre AMG, vrcholný model predchodcu triedy S. Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG s prezývkou Rote Sau (Červená sviňa) bol poháňaný upraveným osemvalcom s maximálnym výkonom 315 kW (428 koní) a 608 Nm.
Samozrejme, dnes sú tieto čísla dávno prekonané, čo najnovšie dokazuje S 63 E Performance, ktoré stále využíva osemvalcový zážihový motor, akurát teda s dvojicou turbodúchadiel. Pohonná jednotka má objem 4,0 litra a asistuje jej elektromotor na zadnej náprave a výkonom 140 kW (190 koní). Celkový systémový výkon sa aj vďaka tomu vyšplhal na 590 kW, teda až 802 koní a mamutích 1430 Nm. Treba však dodať, že maximálny výkon elektromotora je obmedzený na 10 sekúnd, trvalý výkon je na úrovni 70 kW (95 koní). Najvyšší výkon samotného osemvalca je 450 kW (612 koní) a 900 Nm.
To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú s balíkom AMG Driver Pack na 290 km/h. Vzadu umiestnený elektromotor má pri sebe dvojstupňovú prevodovku, spaľovací agregát využíva tradične 9-stupňový automat.
Keďže je elektromotor umiestnený vzadu, zlepšuje to rozdelenie hmotnosti medzi nápravami. A je zaujímavé, že v prípade potreby vie elektronika presmerovať silu elektrickej jednotky aj na prednú nápravu.
Vylepšené chladenie akumulátora
Trakčná batéria má pomerne skromnú kapacitu 13,1 kWh, čo podľa výrobcu stačí na dojazd (v čisto elektrickom režime) 33 kilometrov. Akumulátor využíva nevodivú chladiacu kvapalinu a reguluje teplotu každého z 1200 článkov. Celý objem chladiaceho média je až 30 litrov a aj vďaka tomu systém udržuje teplotu ideálnych 45 stupňov Celzia.
Nový Mercedes ponúka až 4 stupne rekuperácie. V tom najsilnejšom pritom dokáže dobíjať prídavnú batériu výkonom 90 kW. Okrem týchto vymožeností je tu samozrejme množstvo bohatej sériovej výbavy, či už ide o natáčanie zadných kolies, brzdy od AMG s priemerom predných kotúčov 400 mm či množstvo rôznych asistentov.
Zdroj: Mercedes-Benz