Pred pár dňami sme sa bavili na tom, že nová trojvalcová Toyota GR Corolla má počet výfukových koncoviek v zadnom nárazníku zladený s počtom valcov a už tu máme ďalšie auto, o ktorom môžeme povedať to isté. Áno, Mercedes-AMG SL 43 je štvorvalec a od osemvalcových súrodencov SL 55 a SL 63 ho rozoznáte tak, že jeho koncovky nie sú hranaté ale kruhové. Teda okrem toho, že trochu inak vyzerá aj predný nárazník.
Pod jeho kapotou sa usadil preplňovaný dvojliter M139 z tried A, CLA a GLA 45 AMG, rozdiel je však v dvoch dôležitých konštrukčných detailoch. V tomto prípade je pohonná jednotka samozrejme uložená pozdĺžne a navyše dostala turbo, ktoré je kvôli rýchlejším reakciám na plyn poháňané výfukovými plynmi i elektricky.
Až 170 tisíc otáčok za minútu
V nízkych otáčkach spaľovacej jednotky alebo po ubratí plynu je turbo poháňané 48-voltovou palubnou sieťou, je schopné točiť až 170 000 ot./min. a samozrejme konštruktérom sa vďaka tomu podarilo úplne eliminovať turbodieru, keďže táto technika dokáže v nasávaní permanentne udržať potrebný plniaci tlak.
Pokiaľ vám veľmi nezáleží na zvukovom prejave, za výkony a dynamiku sa za volantom tohto auta určite hanbiť nemusíte. Malý štvorvalec má 280 kW, teda 381 koní pri 6750 otáčkach za minútu a produkuje najvyšší krútiaci moment 480 newtonmetrov v rozmedzí od 3250 do 5000 ot./min. K tomu si môžete na krátku chvíľu pripočítať 10 kW (14 koní), ktoré systému dodá remeňom prepojený štartér-generátor.
Pri pomerne vysokej pohotovostnej hmotnosti 1810 kg je roadster schopný v kombinácii s deväťstupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift MCT 9G zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a jeho elektronický obmedzovač zasiahne až na hranici 275 kilometrov za hodinu. Nie že by na tom záležalo, ale Mercedes udáva priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP a v závislosti na výbave a použitých pneumatikách od 8,9 do 9,4 litra benzínu na 100 km.
Pokiaľ ide o výbavu, štvorvalcové SL 43 štandardne jazdí na 19-palcových kolesách, za príplatok si však môžete objednať aj hliníkové 20 a dokonca 21-palcové disky. Žiadne kompromisy nerobí základný roadster ani pokiaľ ide o ďalšiu funkčnú či luxusnú výbavu. V zozname nájdete systém riadenia kolies zadnej nápravy, elektricky nastaviteľné sedadlá čalúnené rôznymi typmi kože, karbónové alebo hliníkové ozdobné prvky, adaptívne tlmiče, tri farby látkovej strechy (ktorú sklopíte za 15 s do 60 km/h) a ak budete chcieť, kúpite si aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál, o 10 mm znížený podvozok a tuhšie silentbloky motora.
zdroj: Mercedes