Podľa tvrdenia koncernu Daimler AG sa pozeráme na najvyspelejší a po všetkých stránkach najdokonalejší sedan strednej triedy na svete. Zbytočná samochvála? Ako sa to vezme, Mercedes sa obyčajne nevyťahuje len tak bezdôvodne. Trieda C je navyše už roky auto s rekordnými predajmi. Fabrika tvrdí, že od roku 1982, keď sa svetu predstavil „baby Benz“ typ 190, už predali 10,5 mil. sedanov strednej triedy. A zo súčasnej generácie vraj automobilka predala už 2,5 mil. áut (od roku 2014). Takže záväzok je to poriadny.

Širší, dlhší aj pohodlnejší

S celkovými rozmermi 4751 x 1820 x 1438 mm je novinka v porovnaní s predchodcom o 65 mm dlhšia, o 10 mm širšia a zároveň o 9 mm nižšia. Športovejší postoj zvýrazňujú aj o 25 mm väčší rázvor (teraz 2865 mm) a širšie rozchody. Vpredu je to 1582 mm (+ 19 mm), vzadu zasa 1594 mm (+ 48 mm). Z nárastu vonkajších rozmerov profituje aj vnútorný priestor, takže novinka je vpredu o 22 mm širšia (v oblasti lakťov), vzadu predstavuje nárast 15 mm. Na kolená zadných pasažierov vraj pribudlo 35 mm. Zaujímavé je, že napriek dlhšiemu rázvoru bude nové „Céčko“ aj obratnejšie, konštruktérom sa podarilo priemer otáčania auta zmenšiť o 40 cm.

Zatiaľ čo sedan má batožinový priestor s objemom 455 l, rovnako dlhé kombi odvezie až 490 l (po sklopení sedadiel 1510 l).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Dotyk budúcnosti

Rovnako ako nová trieda S dostala aj nová trieda C druhú generáciu palubného systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience), kabína "Céčka" je tak ešte digitálnejšia a inteligentnejšia. Hardvér aj softvér skrátka urobili veľké pokroky a väčšina funkcií má byť aj v tomto prípade ovládaných dotykovo. Vzhľad obrazoviek je opäť možné individualizovať s tromi štýlmi zobrazenia (Diskrétne, Športové, Klasické).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Hlasový asistent "Hey Mercedes" sa stal interaktívnejším a schopným učiť sa aktiváciu online služieb v aplikácii Mercedes me. Okrem toho je už možné vykonať určité akcie aj bez aktivačného kľúčového slova "Hey Mercedes". Patrí medzi ne napríklad telefonovanie. Hlasový asistent je tiež podľa odlišných hlasov schopný rozpoznať cestujúcich vo vozidle.

Novinkou je reakcia na stojace vozidlo, ktoré sa nachádza na vozovke, v rýchlostiach do 100 km/h (doteraz 60 km/h). Aktívny asistent riadenia podporuje vodiča v rýchlostiach až do 210 km/h pri udržiavaní sa v jazdnom pruhu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Plug in hybrid je riešenie

Ako hovorí Christian Früh, hlavný konštruktér novej triedy C, riešením na ekologickú a zároveň každodenne pohotovo použiteľnú mobilitu sú najmä plug in hybridné pohony. Nová plug in hybridná trieda C výrazne zvýšila svoj čisto elektrický dojazd, čím ešte zvýšila svoju efektivitu. Výkon elektromotora je 95 kW (129 k) a trakčnú batériu s kapacitou 25,4 kWh vraj nabijete na 100 % kapacity už za 30 minút (nabíjacím výkonom 55 kW). A čo je najlepšie, vďaka integrovanému štartér-generátoru so zvýšenou schopnosťou rekuperácie pracujúcemu s napätím 48 V auto ešte lepšie hospodári s elektrickou energiou. Čisto elektrický dojazd plug in hybridnej verzie je približne 100 kilometrov (WLTP). „Podobná hodnota bola v tejto triede doteraz nemysliteľná,“ hovorí Christian Früh. Plug in hybridná verzia kombinuje benzínový 2,0 l motor (150 kW/204 k) a spomínaný elektromotor naladený na 95 kW (129 k), čo autu zaručuje systémový výstupný výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment až 550 Nm.

Plug in hybridná verzia zvládne elektrickú jazdu až do rýchlosti 140 km/h.

Usporiadanie akumulátora vo vozidle prináša v porovnaní s predchodcom výhody v každodennom živote, v batožinovom priestore plug in hybridu sa už nenachádza žiaden schod a zároveň je k dispozícii možnosť zväčšenia ložného priestoru. Obzvlášť zreteľný je pokrok, ktorý sa podaril dosiahnuť v prípade verzie kombi: dĺžka dna batožinového priestoru narástla o 63 mm na 1 043 mm.

O špičkové jazdné vlastnosti plug in hybridných verzií sa má postarať sériovo dodávané pneumatické pruženie. Novinkou je aj aktívna zadná náprava s natáčaním zadných kolies v rozsahu 2,5°, počet otáčok volantu je teraz od 2,1 (s natáčaním zadných kolies) do 2,3 (4Matic s komfortným podvozkom). O aktívnu bezpečnosť sa samozrejme stará aj celá armáda asistenčných systémov známych aj z väčších tried.

Dobrý súčiniteľ odporu vzduchu predchodcu na úrovni cw 0,24 (sedan) a 0,27 (kombi) sa podarilo zachovať aj napriek väčším vonkajším rozmerom vozidiel.

Svoju premiéru v triede C oslavuje štvorvalcový benzínový motor M254 a štartér-generátor druhej generácie s dodatočným výkonom až 15 kW a 200 Nm. Benzínovú ponuku zahŕňajú verzie C 180 (125 kW/170 k), C 200 (150 kW/204 k), C 200 4 Matic (150 kW/204 k), C 300 (190 kW/258 k) a C 300 4Matic s totožným výkonom ako zadokolka (objemy motorov 1,5 a 2,0 l). Všetkým pritom pomáha spomínaný elektromotor s výkonom 15 kW (20 k). K dispozícii sú aj naftové štvorvalce OM654 s objemom valcov 2,0 l. Sú to konkrétne verzie C 200 d (120 kW/163 k), C 220 d (147 kW/200 k), C 220 d 4Matic (147 kW/200 k) a C 300 d (195 kW/265 k). Všetky motory kombinuje Mercedes-Benz s automatickými prevodovkami 9G-Tronic.

zdroj: Daimler AG

Z triedy S zostúpili do segmentu kompaktných sedanov strednej triedy aj predné LED svetlá Digital Light. V prípade technológie Digital Light obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa údajne láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov