Nová generácia modelu Mercedes-Benz GLE Coupé využíva rovnaký technický základ ako základné SUV GLE, na rozdiel od neho však útočí na klientov túžiacich po mierne extravagantnejšom aute. A keďže ilúzia veľkého kupé je v tejto lige povinnosťou, podobne ako konkurenčné BMW X6, prichádza aj GLE Coupé s výrazne skloneným zadným oknom. Do dĺžky medzigeneračne narástlo na 4939 mm (+ 39 mm), je širšie o 7 mm (2010 mm) a rázvor sa natiahol o 20 mm, takže by vzadu malo byť údajne viac miesta. Mercedes dokonca tvrdí, že v novom GLE Coupé bude na zadných sedadlách viac miesta aj nad hlavami pasažierov. Treba však dodať, že klasické GLE (bývalá trieda M) má rázvor dlhší o ďalších 60 mm, o porovnateľnej priestrannosti v Coupe preto nehovorí ani samotná automobilka. Tá naopak zvýrazňuje väčšiu agilitu a manévrovateľnosť novinky.
Praktickejšie kupé
Do auta by sa malo relatívne pohodlne usadiť 5 pasažierov, nástupný otvor dozadu je dokonca o 35 mm väčší (v ktorom smere však Mercedes-Benz neudáva). Nezabúda však pripomenúť, že objem odkladacích priestorov v kabíne je 40 l a základný objem kufra 655 l dokáže GLE Coupé sklopením zadných operadiel delených v pomere 40:20:40 zväčšiť na 1790 l (+ 70 l oproti predchodcovi). Palubná doska využíva rovnakú architektúru ako klasické GLE, rovnaký je aj infotainment MBUX s prepojenými displejmi naprieč palubnou doskou.
Nakladacia hrana je o 60 mm nižšie ako doteraz, pomocou Airmaticu ju dokážete priamo z kufra pri nakladaní znížiť o ďalších 50 mm.
Na začiatok len nafta
Na pohon novinky budú na začiatok slúžiť dve výkonové verzie naftového šesťvalca OM 656. Vo verzii GLE 350d 4Matic Coupe bude naladený na 200 kW (272 k), zatiaľ čo GLE 400d 4Matic Coupe príde s výkonom 243 kW (330 k). Prevodovkou je notoricky známy automat 9G-Tronic, pričom rozdeľovacia prevodovka umiestnená hneď za ním dokáže rozdeľovať hnaciu silu medzi prednou a zadnou nápravou údajne v rozsahu až 0 – 100 %.
Zaujímavejší je aktívny podvozok auta. Kým základná verzia jazdí na oceľových pružinách (tuhších ako pri GLE), na želanie dostane GLE Coupe pneumatické pruženie Airmatic, či dokonca tzv. E-aktívne ovládanie pohybu karosérie, ktoré pracuje s každým kolesom zvlášť. V zákrute dokáže aktívne nakloniť karosériu opačným smerom (proti odstredivým silám) a vďaka tomu, že pracuje s 48 V napätím, dokáže pri kmitaní náprav ich kinetickú energiu rekuperovať, takže má v porovnaní s rovnakým systémom v triede S o polovicu nižšiu spotrebu energie.
Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Coupe
Hneď od začiatku predaja bude k dispozícii aj športová verzia s karosériou pokrytou spojlermi a odtrhovými hranami, 20-palcovými diskami (na želanie až 22-palcov), špeciálnym výfukovým potrubím a benzínovým šesťvalcom s objemom 3 l (prepĺňaným elektrickým kompresorom a dvojicou turbodúchadiel) s výkonom 320 kW (435 k) a 520 Nm. Krátkodobo mu však dokáže vypomôcť aj štartér-generátor (uložený medzi motorom a prevodovkou) s funkciou EQ Boost a výkonom 16 kW (22 k) a 250 Nm. Výsledkom je max. rýchlosť 250 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 s.
Verzii AMG GLE 53 4Matic+ Coupe fabrika udáva kombinovanú spotrebu 9,3 l/100 km.