Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Na tomto aute nájdeme aj ďalšiu zaujímavosť: každý z dvoch koncových tlmičov výfuku má klapku, ktorá je ovládaná vodičom alebo v závislosti od otáčok. Pri nízkom zaťažení a pod 2000 o/min klapky zostávajú zatvorené. Vtedy výfukové plyny prekonávajú dlhšiu dráhu a prúdia cez dodatočný tlmiaci prvok, takže zvuk motora zostáva príjemne nenápadný. Keď však vodič akceleruje, klapky sa otvoria (v uhle od 15 do 50 stupňov) a výsledkom je nádherný V8 zvuk všetkých 310 kW (422 k) ktoré motor vlastní.

Interiér Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Interiér Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Pri jazde oceníte pomocníkov ako Torque Vectoring Brake (pribrzďuje zadné kolesá v zákrutách, aby vyvolalo účinejšíe zatočenie auta) alebo trojstupňové ESP. Pre ešte lepšie jazdné vlastnosti môžete siahnuť po AMG Handling Package, v ktorom je tvrdší podvozok, samosvorný diferenciál AMG, kompozitné brzdové kotúče na prednej náprave, ako aj volant AMG Performance s trojramenným dizajnom v koži napa.

Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Nové SLK 55 AMG je už treťou generáciou roadsterov od divízie AMG. Začiatkom bol model SLK 32 AMG v roku 2001. Jeho preplňovaný motor V6 AMG so zdvihovým objemom 3,2 litra podával výkon 260 kW (354 k) a krútiaci moment 450 newtonmetrov.

Koncom roka 2004 nasledovalo SLK 55 AMG. So svojím 5,5-litrovým motorom V8 AMG, ktorý vyvinul výkon 265 kW (360 k) a krútiaci moment 510 Nm, sa postavil na vrchol vo svojom segmente. Žiadny iný automobil v tejto triede neponúkal veľkoobjemový osemvalcový motor – tejto filozofii zostáva značka Mercedes-AMG dôsledne verná aj v prípade nástupcu.

Nové SLK 55 AMG oslávi uvedenie na trh v januári 2012.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov