Recept na rozumne „zcrossoverované“ kombi je pomerne jednoduchý. Namontujte na sériové auto čierne nelakované lemy blatníkov, vymeňte nárazníky za trochu robustnejšie vyzerajúci kus plastu (kľudne opäť ušetrite farbu), zvýšte svetlú výšku a ak máte v regáloch pohon 4x4, určite ho použite. Nebudete totiž vyzerať ako idioti parazitujúci na súčasnej móde zodvihnutých áut.

Mercedes sa uvedeného návodu držal takmer do písmenka a navyše je nám sympatické, že sa pri tom netvári, ako keby stvoril kríženca s triedou G. Otvorene priznáva, že sa jeho novinka hodí len do ľahšieho terénu a na nespevnené cesty a tlačová správa dokonca hovorí o „simulovanej ochrane spodnej časti predného i zadného nárazníka“.

Mercedes C All-Terrain

Môžete samozrejme krútiť nosom a tvrdiť, že z tohto konceptu šlo vytrieskať viac. Že All-Terrain v „Céčku“ mohol mať poriadne plechy vpredu i vzadu a zakrytý podvozok kvôli ochrane pred poškodením. Mohol. Lenže otázka znie, prečo by mal? 

Ak chcete skutočný offroad, nebudete si kupovať kombík. A ak potrebujete crossover, o 40 milimetrov zodvihnutý podvozok v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies vám ponúkne o triedu viac schopností, než väčšina zdvihnutých áut tváriacich sa drsne, ale vo výsledku hrabajúcich len prednými kolesami.

Mercedes C All-Terrain

O pár milimetrov viac vo všetkých smeroch

Nový All-Terrain má po úpravách trochu iné vonkajšie rozmery, tak sa na ne poďme pozrieť s metrom v ruke, aby vás toto auto pri parkovaní v garáži náhodou neprekvapilo. Výmenou nárazníkov narástla jeho dĺžka len nepatrne, konkrétne o 4 mm na celkových 4755 mm. Lemy rozšírili karosériu o 21 mm na konečných 1841 mm, a aby sme to mali kompletné, pridávame aj výšku – 1494 mm.

Auto bude sériovo postavené na 17-palcových kolesách s pneumatikami 225/55 R17, ale za príplatok dostanete i osemnástky (245/45 R18) alebo devätnástky (245/40 R19).

Mercedes C All-Terrain

Kde sa toho naopak veľa nezmenilo, je interiér nadvíhaného „Céčka“. Auto má identický základný objem batožinového priestoru 490 litrov, ktorý môžete sklopením zadných sedadiel zväčšiť na 1510 litrov. Nechýbajú delené zadné sedadlá v pomere 40:20:40 a bez dodatočných investícií máte tiež elektrické otváranie piatych dverí.

Pokiaľ ide o pracovisko vodiča, novinkou je prepracované menu multimediálneho rozhrania, ktoré navyše dostalo dva režimy: „Offroad“ a „Offroad+“. Jeho súčasťou sú špecifické informácie, napríklad pozdĺžny a priečny náklon karosérie, uhol natočenia volantu a zobrazia sa vám tiež zemepisné súradnice či kompas.

Mercedes C All-Terrain

Ako sme už spomínali, svetlá výška narástla o 40 mm a čiastočne sa pod túto zmenu podpísali aj väčšie kolesá. Podvozok inak v zásade rovnaký – vpredu pracujú štvorprvkové závesy, vzadu zase multilink, konštruktéri však použili o niečo väčšie a robustnejšie čapy riadenia a pasívne tlmiče.

Pohon 4Matic prenáša na prednú nápravu 45 percent výkonu, zatiaľ čo dozadu odchádza 55 percent sily násobenej 9-stupnovou automatickou prevodovkou. Ak otvoríte prednú kapotu, nájdete pod ňou výlučne preplňované dvojlitrové štvorvalce s turbodúchadlom a prídavným elektrickým kompresorom. Sú buď benzínové, alebo naftové, ale zakaždým nejakým spôsobom elektrifikované. Zážihové (M254) 15-kilowattovým štartér-generátorom, vznetové (OM654M) navyše doplnené o 48-voltové elektrické rozvody.

Mercedes C All-Terrain

Čo by vás ešte mohlo zaujímať? Napríklad schopnosť tohto auta ťahať brzdený príves s hmotnosťou 1800 kg, čiastočne elektricky ovládané ťažné zariadenie či ESP schopné stabilizovať príves pri rýchlostiach nad 65 km/h. Poteší tiež asistent pomáhajúci vodičovi pri manévrovaní s prívesom, ale ten dostanete len spoločne s kamerovým systémom snímajúcim priestor okolo celého auta, budete si musieť za neho priplatiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 35 obrázkov

zdroj: Mercedes