Horse Powertrain Limited. Ak nás sledujete pravidelne a nemáte problémy s pamäťou, s veľkou pravdepodobnosťou viete, že ide o spoločný podnik koncernov Renault a Geely. Francúzi ho s Číňanmi založili len nedávno (31. marca 2024), ešte o niečo zaujímavejší je však predmet podnikania tejto firmy – vývoj a výroba spaľovacích motorov.

Na zelených fanatikov bude podobná správa pôsobiť ako červené súkno, bol to však len pragmatický krok urobený okrem iného aj s ohľadom na vývoj elektrickej mobility, ktorá zďaleka nenapreduje tak rýchlo, ako si predstavovali optimisti. Len málokto ale tušil, že z tejto spolupráce bude profitovať tiež Mercedes.

Pochopiteľne nejde o prvý prípad použitia motorov Renault pod kapotami áut s nemeckou hviezdou, tentoraz však ide o prekvapivo väčšiu pohonnú jednotku. Čínske zdroje hovoria, že ide o preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý produkuje 250 koní a 360 newtonmetrov.

Predchádzajúce správy naznačovali, že ide o agregát vyvíjaný v kooperácii Mercedesu a Geely, ale aktuálne informácie smerujú s uvedenej spoločnosti Horse Powertrain Limited, v ktorej má 50-percentný podiel Renault.

Prepojenie na viacerých úrovniach

Ak vás zaujíma, ako sa Geely dostalo k Mercedesu, odpoveď je celkom jednoduchá. Majiteľ tohto čínskeho koncernu, miliardár Li Shufu, vlastní takmer 10 percent akcií stuttgartskej automobilky a patrí preto k jej najväčším individuálnym vlastníkom. Mercedes navyše spolu s Geely vlastní značku Smart, takže to prepojenie je evidentné.

Pozoruhodné tiež je, že kým základný hardware motora má vznikať v Číne, katalyzátor s výfukovým systémom a ďalšími komponentmi bude dodatočne montovaný v Nemecku. Zatiaľ nepotvrdená je tiež informácia o mild-hybridnej technike so 48-voltovou architektúrou, pričom štartér-generátor má byť integrovaný priamo do prevodovky.

Nová generácia Mercedesu CLA bude teda (celkom prekvapivo) poháňaná i spaľovacími motormi, za samozrejmosť ale považujte tiež elektrický pohon, 800-voltovú architektúru, ale tiež vrcholný batériový model od športovej divízie AMG.

Ďalšou čínskou technikou v novom CLA majú byť pokročilé asistenčné systémy čiastočne autonómneho riadenia od startupu Momenta, ktorý je Mercedesom podporovaný už od roku 2017.

zdroj: Carscoops