Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

Dizajn exteriéru nie je veľkým prekvapením. Treba však povedať, že nová trieda E je oproti predchodcovi dynamickejšia a už nevyzerá ako „krabica“.  Zvažujúca sa strecha zobrala pár litrov z batožinového priestoru, no cestujúcich na zadných sedadlách vraj vôbec neobmedzuje a miesta je tu dostatok. Interiér je totožný so sedanom. Chýbať nebudú ani všetky systémy, ktoré sme detailne popísali už dávnejšie. 

„Nové kombi je dynamické ako značka Mercedes Benz a priestorné, tak ako to očakávajú naši zákazníci. Inteligentné prvky výbavy ako poloha operadla zadného sedadla na prepravu nákladu a jeho sériové rozdelenie v pomere 40:20:40 umožňujú využiť veľkú ložnú kapacitu ešte lepšie. Okrem toho má kombi samozrejme všetky inovácie novej Triedy E – najinteligentnejšieho biznis sedanu na svete,“ tvrdí Ola Källenius, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za odbyt divízie Mercedes Benz Cars.

Horšie ako predchodca, lepšie ako konkurencia

Kombi je hlavne o veľkom batožinovom priestore. Éčko v tejto disciplíne kraľuje. Najnovšia generácia má síce o niečo menší kufor než predchodca, no konkurentov aj tak poráža. Základný objem je 670 l, po sklopení sedadiel až 1 820 l. Novinkou je sériová funkcia zadnej lavice pre zväčšenie priestoru pri preprave nákladu. Operadlo možno vyrovnať do zvislej polohy približne o 10 stupňov. To zvýši ložný objem o ďalších 30 litrov pri plnom zachovaní využiteľnosti vozidla ako päťmiestny automobil. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40. 

Nový Mercedes E kombi má stále veľký kufor

Po sklopení zadných sedadiel vznikne až 1 820 l priestoru

Vďaka šírke vstupného otvoru 1,1 m sa do batožinového priestoru vraj zmestí aj europaleta! Nechýba ani regulácia výšky pomocou vzduchového pruženia na zadnej náprave. Systém zabezpečuje, aby bolo auto aj pri plnom využití zaťaženia (podľa modelu až do 745 kg) alebo hmotnosti prívesu (až do 2 100 kg) vždy vo vodorovnej polohe. Za príplatok sa spolu so vzduchovým ovládaním pohybu karosérie dodáva vzduchové pruženie na oboch nápravách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Základným modelom bude E 200 s benzínovým štvorvalcom a výkonom 184 koní. Naftová E 220d s novým motorom má 194 koní, silnejšia E 250 ponúkne 211 koní a krútiaci moment 350 Nm. Koncom roka dorazí E 200d (150 koní), E 350d s naftovým šesťvalcom (258 koní) a verzia E 400 4MATIC s benzínovým šesťvalcom, výkonom 333 koní a krútiacim momentom 480 Nm. Všetky modely spolupracujú s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G TRONIC. V rovnakom termíne môžeme očakávať aj športový E 43 4MATIC kombi, ktorý má pod kapotou trojlitrovú V6 s výkonom 401 k. Motor spolupracuje s automatickou prevodovkou 9G TRONIC so skrátenými časmi preradenia, pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC a so športovým podvozkom od AMG.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov