Že Mercedes pracuje aj na športovo-úžitkovom variante modelu EQE, bolo zrejmé už dávno. Navyše dizajn nemeckých elektrických SUV s hviezdou na kapote nie je nejako zvlášť originálny, takže táto novinka nakoniec asi prekvapí len málokoho. Je postavená na platforme EVA2, ktorú zdieľa so sedanom EQE a tiež obomi karosárskymi verziami modelu EQS. Rovnako ako sedan, tak aj SUV bude v ponuke v základe s pohonom len zadnej nápravy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Dojazd do 600 km

Kto si vyberie niektorú z verzií s pohonom 4Matic, bude mať možnosť odpojiť predný elektromotor z dôvodu šetrenia spotreby. Príplatok za riaditeľnú zadnú nápravu tu tiež zostal. Základom je verzia 350+, ktorá je (ako sme spomínali) čistou zadokolkou. Ponúkne 215 kW (292 koní) a 565 Nm. Automobilka v prípade tohto modelu sľubuje dojazd 480 až 590 km. Ďalšie verzie už s pohonom všetkých kolies pochopiteľne taký akčný rádius neponúknu.

Druhou verziou je 350 4Matic. Tá aj s predným elektromotorom ponúka identický maximálny výkon ako zadokolka, krútiaci moment ale vzrástol na 765 Nm. Dojazd klesol na 459 až 558 km. Tretím prevedení je 500 4Matic. Má celkovo 300 kW (408 koní), 858 Nm a sľubuje dojazd od 460 do 547 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Športovo zamerané modely AMG budú dva. Slabšia 43 4Matic ponúka 350 kW (475 koní) a 858 Nm, tu je zaujímavé už i zrýchlenie na stovku za 4,3 sekundy. Vrcholom je však 53 4Matic+ s 460 kW (625 koní) a 950 Nm. Z 0 na 100 km/h by mal tento elektromobil zrýchliť za 3,5 sekundy. Ako opcia bude k dispozícii tiež paket AMG Dynamic Plus, ktorý krátkodobo posunie výkon na 505 kW (686 koní) a 1000 Nm. Táto verzia by mala mať aj najkratší dojazd, od 375 do 470 kilometrov.

Všetky verzie prídu na trh s akumulátorom s kapacitou 90,6 kWh, k dispozícii bude aj rýchlonabíjanie s 170 kW. Z 10 na 80 % by to v takom prípade malo trvať 32 minút. Príplatkové vzduchové pruženie bude ponúkať zvýšenie vozidla o 30 mm. Okrem 4 jazdných režimov Eco, Comfort, Sport a Individual pribudne pre autá s 4MATIC pohonom aj Offroad režim.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Dizajn asi netreba popisovať, ten kopíruje štýl doteraz predstavených elektrických Mercedesov. Predné Digital Light svetlomety ponúknu premietanie rôznych symbolov na cestu, navigačný systém zas bude optimalizovať trasu podľa nabíjacích bodov a stavu nabitia batérie. Eco Assistant bude upravovať rekuperáciu podľa okolitej premávky tak, aby ste mohli nové EQE SUV ovládať len jedným pedálom.

Zdroj: Mercedes-Benz