Posledných pár dní sa na internete objavili takmer "oficiálne" fotografie dizajnu exteriéru nového Géčka, interiér odhalil sám Mercedes niekoľko dní pred oficiálnou premiérou. Tá bola naplánovaná na aktuálne prebiehajúci autosalón v Detroite, kde spolu s oficiálnym dizajnom exteriéru prezradili aj prvú motorizáciu a všetky detaily.

Nový Mercedes-Benz G prišiel o tuhú prednú nápravu, avšak rám a uzávierky 3 diferenciálov mu zostali.

Podľa zástupcov spoločnosti je nová trieda G „stále triedou G“, len o trochu lepšia. To znamená napríklad 3 uzávierky diferenciálov, rámový podvozok, avšak množstvo nových technológií, ako napríklad LED svetlomety alebo najnovšie asistenčné systémy.

Na oficiálnom predstavení nechýbal ani Arnold Schwarzenegger.

Takmer najikonickejšie vyrábané vozidlo na svete sa od roku 1979 po exteriérovej stránke prakticky veľmi nezmenilo. Novinka je však voči predchodcovi o 53 mm dlhšia, z čoho ťažia jednoznačne cestujúci. Priestor na nohy vpredu zväčšili o 38 mm a vzadu o nezanedbateľných 150 mm. Šírka sa zväčšila o 121 mm, priestor na ramená vpredu teda narástol o 38 mm a vzadu o 27 mm.

Exteriér je však zbytočné popisovať. Zaoblené hrany sú evolúciou, ktorá jednoducho musela prísť a podrobiť sa prísnejším bezpečnostným previerkam. Interiér sme vám už predstavili, ten prebral väčšinu z najmodernejšieho eSka alebo Éčka spolu s dvomi širokouhlými displejmi. Do série sa dostali vyhrievané sedadlá nielen vpredu, ale aj vzadu, za príplatok budú klimatizované alebo masážne Multicontour sedadlá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pre triedu G však bola od začiatku najdôležitejšia priechodnosť terénom. Novinka zostáva verná rámu, trom uzávierkam diferenciálov a redukcii. Zadná tuhá náprava zostala, má 4 vlečné ramená na každej strane a Panhardskú tyč. Vpredu je však nezávislé lichobežníkové zavesenie. Časti nápravy sú namontované priamo na ráme bez takzvaného pomocného rámu. Svetlá výška prednej nápravy je 270 mm, medzi nápravami je to 241 mm a na zadnej náprave 241 mm. Výjazdový uhol má novinka 30 °, nájazdový 31 ° a prejazdový 26 °.

Novým je takzvaný mód G, ktorý sa automaticky zapne pri zaradení redukcie alebo pri aktivácii jednej z troch uzávierok diferenciálov. Tento režim prispôsobuje tlmenie a riadenie, zabraňuje zbytočnému preradeniu a upravuje tiež charakteristiku pedálu akcelerátora. Novinka je približne o 170 kg ľahšia, na diéte zapracovala vysokopevnostná oceľ a hliník. Nové Géčko má už elektromechanické riadenie, ktoré dokáže meniť mód medzi Comfort, Sport a Off-Road.

Nová trieda G bude mať lepšie jazdné vlastnosti na asfalte, schudla o približne 170 kg a dostala predné nezávislé zavesenie kolies.

Na začiatku predaja bude dostupná verzia G 500, teda vidlicový preplňovaný osemvalec so zdvihovým objemom 4,0 litra a 310 kW (422 k). Maximálny krútiaci moment dosahuje 610 Nm pri 2 000 až 4 750 ot./min. Motor je spojený výlučne s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Voči pôvodnému G z roku 1979, kedy bolo výkonové rozpätie od 53 kW (72 k) do 115 kW (156 k), je tak novinka naozaj „úplne niekde inde“. Automobil by mal prísť na trh v júni za štartovaciu cenu od 107 040 €.

Zdroj foto: Mercedes-Benz

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov