Je to v zásade jednoduché. Modely X254 a C254 konštrukčne vychádzajú z Mercedesu triedy C a využívajú tým pádom i jeho upravenú modulárnu platformu MRA2. Od základného sedanu a kombi sa však obe nové SUV odpútali tým, že z ponuky vynechali základné malé motory s objemom 1,5 litra a pod ich kapotou nájdete výlučne dvojlitrové štvorvalce, v kombinácii so sériovým pohonom oboch náprav 4Matic.

Pochopiteľne pre tých, ktorí spomínajú na štvorlitrové osemvalce či šesťvalcové agregáty predchodcu, to bude len slabá útecha. Berte to ale pozitívne. S ohľadom na smerovanie Mercedesu môžete byť v podstate radi, že nejaké GLC so spaľovacími motormi ešte existuje. Už v tejto chvíli existuje jeho elektrická alternatíva v podobe modelu EQC a s istotou vieme, že o pár rokov iná ani nebude.

Nový model má dĺžku 4763 mm a v porovnaní s minulou generáciou bol predĺžený o 31 mm. Výška sa zmenila len minimálne, auto je o 5 mm vyššie a zároveň si zachovalo pôvodnú šírku 1890 mm. Iný je tiež rozchod, vpredu narástol o 6 a vzadu o 23 mm, takže by ste teraz namerali 1627, respektíve 1640 mm. Rázvor automobilka nespomína, ale predpokladáme, že bude rovnaký ako v prípade základného modelu, teda 2888 mm. To by znamenalo nárast o 15 milimetrov.

Mercedes pripomína, že GLC Coupé bude mať štandardne namontovaný športový podvozok a za príplatok bude možné doplniť ho aktívnym riadením zadnej nápravy, ktoré natáča kolesá maximálne o 4,5 stupňa. Táto výbava je súčasťou paketu Technology, v ktorom okrem iného nájdete aj vzduchové odpruženie Airmatic.

V porovnaní so štandardným SUV má Coupé (logicky) o niečo menší batožinový priestor. Kým základné auto vám ponúkne 600 až 1640 litrov, novinka má základný objem kufra 545 litrov a po sklopení zadných delených sedadiel dostanete 1490 litrov. Len pripomíname, že v porovnaní s predchodcom je to plus 45 a plus 90 litrov.

O dosť horšie sú na tom plug-in hybridy. Podobne ako v prípade predvčerom predstavenej triedy E kombi, aj tu batéria zväčšená na 31,2 kWh ukrojí podstatný kus priestoru pre batožinu, takže v základe dostanete len 390 litrov a po sklopení 1335-litrový kufor. Benzín i diesel-elektrické verzie sa vám to pokúsia vykompenzovať schopnosťou zvládnuť na baterku (v závislosti na verzii a výbave) 113 až 131 kilometrov, pričom v tomto režime ich elektronika pustí nanajvýš k hranici 140 kilometrov za hodinu.

Čiastočne elektrifikované sú tiež základné motorizácie 200, 300, 220 d a 300 d, všetky majú v rámci mild-hybridnej techniky štartér-generátor, ktorý k základným výkonom 197 až 269 koní pridáva ďalších 23 koní a 200 newtonmetrov (tie dopĺňajú základný krútiaci moment 320 až 550 Nm).

Dobíjacie hybridy sú celkovo tri. Dva benzínové dvojlitre 300 e a 400 e dopĺňa tiež diesel 300 de, pričom v tomto prípade elektromotor produkuje 136 koní a 440 newtonmetrov, ktoré dostanete k spaľovacím jednotkám s výkonom 197 až 252 koní a 320 až 440 Nm. Systémovo potom Mercedes uvádza pre 300 e 313 koní (a 550 Nm), 400 e má 381 koní (a 650 Nm) a diesel-elektrika 300 de ponúkne 335 koní a 750 Nm.

Slovenské ceny pre vás zatiaľ k dispozícii nemáme, pripravte sa ale na to, že Coupé bude v porovnaní s GLC o dosť drahšie. Netušíme presne o koľko, ale nemeckí díleri si budú za menej praktickú karosériu účtovať takmer o 3000 eur viac než za konvenčný model.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 29 obrázkov

zdroj: Mercedes