Je to v zásade jednoduché. Modely X254 a C254 konštrukčne vychádzajú z Mercedesu triedy C a využívajú tým pádom i jeho upravenú modulárnu platformu MRA2. Od základného sedanu a kombi sa však obe nové SUV odpútali tým, že z ponuky vynechali základné malé motory s objemom 1,5 litra a pod ich kapotou nájdete výlučne dvojlitrové štvorvalce, v kombinácii so sériovým pohonom oboch náprav 4Matic.
Pochopiteľne pre tých, ktorí spomínajú na štvorlitrové osemvalce či šesťvalcové agregáty predchodcu, to bude len slabá útecha. Berte to ale pozitívne. S ohľadom na smerovanie Mercedesu môžete byť v podstate radi, že nejaké GLC so spaľovacími motormi ešte existuje. Už v tejto chvíli existuje jeho elektrická alternatíva v podobe modelu EQC a s istotou vieme, že o pár rokov iná ani nebude.
Nový model má dĺžku 4763 mm a v porovnaní s minulou generáciou bol predĺžený o 31 mm. Výška sa zmenila len minimálne, auto je o 5 mm vyššie a zároveň si zachovalo pôvodnú šírku 1890 mm. Iný je tiež rozchod, vpredu narástol o 6 a vzadu o 23 mm, takže by ste teraz namerali 1627, respektíve 1640 mm. Rázvor automobilka nespomína, ale predpokladáme, že bude rovnaký ako v prípade základného modelu, teda 2888 mm. To by znamenalo nárast o 15 milimetrov.
Mercedes pripomína, že GLC Coupé bude mať štandardne namontovaný športový podvozok a za príplatok bude možné doplniť ho aktívnym riadením zadnej nápravy, ktoré natáča kolesá maximálne o 4,5 stupňa. Táto výbava je súčasťou paketu Technology, v ktorom okrem iného nájdete aj vzduchové odpruženie Airmatic.
V porovnaní so štandardným SUV má Coupé (logicky) o niečo menší batožinový priestor. Kým základné auto vám ponúkne 600 až 1640 litrov, novinka má základný objem kufra 545 litrov a po sklopení zadných delených sedadiel dostanete 1490 litrov. Len pripomíname, že v porovnaní s predchodcom je to plus 45 a plus 90 litrov.
O dosť horšie sú na tom plug-in hybridy. Podobne ako v prípade predvčerom predstavenej triedy E kombi, aj tu batéria zväčšená na 31,2 kWh ukrojí podstatný kus priestoru pre batožinu, takže v základe dostanete len 390 litrov a po sklopení 1335-litrový kufor. Benzín i diesel-elektrické verzie sa vám to pokúsia vykompenzovať schopnosťou zvládnuť na baterku (v závislosti na verzii a výbave) 113 až 131 kilometrov, pričom v tomto režime ich elektronika pustí nanajvýš k hranici 140 kilometrov za hodinu.
Čiastočne elektrifikované sú tiež základné motorizácie 200, 300, 220 d a 300 d, všetky majú v rámci mild-hybridnej techniky štartér-generátor, ktorý k základným výkonom 197 až 269 koní pridáva ďalších 23 koní a 200 newtonmetrov (tie dopĺňajú základný krútiaci moment 320 až 550 Nm).
Dobíjacie hybridy sú celkovo tri. Dva benzínové dvojlitre 300 e a 400 e dopĺňa tiež diesel 300 de, pričom v tomto prípade elektromotor produkuje 136 koní a 440 newtonmetrov, ktoré dostanete k spaľovacím jednotkám s výkonom 197 až 252 koní a 320 až 440 Nm. Systémovo potom Mercedes uvádza pre 300 e 313 koní (a 550 Nm), 400 e má 381 koní (a 650 Nm) a diesel-elektrika 300 de ponúkne 335 koní a 750 Nm.
Slovenské ceny pre vás zatiaľ k dispozícii nemáme, pripravte sa ale na to, že Coupé bude v porovnaní s GLC o dosť drahšie. Netušíme presne o koľko, ale nemeckí díleri si budú za menej praktickú karosériu účtovať takmer o 3000 eur viac než za konvenčný model.
zdroj: Mercedes