Prvé dve generácie stredne veľkého SUV od Mercedesu sme poznali pod označením ML. Samotné M už predsa mala zaregistrované iná značka. V tretej generácii, interne označovanej ako W166 však od faceliftu prišla zmena. Po zjednotení celej modelovej ponuky terénnych áut (Geländewagen) prišlo premenovanie na GLE, ako odkaz na porovnateľne kategoricky veľký sedan, triedu E.
Ako aj doteraz (až na pár rokov), tak aj novinka zostane vo výrobe v americkom meste Tuscaloose. Dizajn by som označil za miernu evolúciu, revolúcia to rozhodne nie je. Predné svetlá majú napríklad voči novým Mercedesom A alebo CLS menej ostrých hrán. Celá spodná časť nárazníka s dizajnom včelieho plástu mi evokuje lacnejšie verzie, po stranách je bez otvorov. Tie sú len v strede.
Veľké držadlá v stredovom tuneli inklinujú k terénnym schopnostiam. Bude však novinka taká dobrá aj v teréne?
Bočný pohľad neprezradí výrazné zmeny voči predchodcovi. Zadné svetlá nemajú bežný obdĺžnikový tvar, aj keď by som ich tvar pomenoval lichobežníkom. Vynikajúcim výsledkom je súčiniteľ aerodynamického odporu cx, ktorý má hodnotu len 0,29.
Interiér opäť ako pri EQC prináša hranaté vetracie otvory. Dve obrazovky sú štandardom, k dispozícii je aj nový infotainment MBUX. Stredové držadlá pripomínajú terénny charakter auta, ovládanie klimatizácie je už také, ako poznáme aj z iných Mercedesov. Po zväčšení rozmerov (rázvor o 80 mm) si môžete priplatiť za 7-miestny interiér, základný objem batožinového priestoru je pri 5-miestnom usporiadaní 825 litrov.
Rozhúpanie pri zapadnutí v piesku
Novinkou má byť aktívny podvozok E-Active Body Control kombinovaný so vzduchovým podvozkom Airmatic. Pružiny a tlmiče sú v tomto prípade ovládané individuálne na každom kolese. Celý systém vyžaduje 48 V palubnú sieť a bude k dispozícii len pre 6- a 8-valcové motory. Novinkou je mód, v ktorom systém niekoľkokrát rýchlo za sebou celé auto zdvihne a zníži, čím by mal pomôcť pri vyhrabávaní z piesku.
Množstvo asistentov zavŕši pomocník na parkovanie s prívesom. Pohon 4MATIC pre viac ako 4 valce má elektronicky riadenú medzinápravovú spojku, v pakete Offroad dokonca elektronickú uzávierku. Ako som naznačil, neskôr budú k dispozícii aj 4-valcové motory, ale na začiatku bude v predaji len 1 zážihový variant.
Po novom môžete mať aj tretí rad sedadiel.
Verzia GLE 450 4MATIC využíva radový zážihový trojlitrový šesťvalec s mild-hybridným systémom a 48 V palubnou sieťou. Ten má 270 kW (367 k) a 500 Nm. Elektrický „boost“ ponúkne ešte 16 kW (22 k) a 250 Nm. Svetová premiére prebehne na autosalóne v Paríži budúci mesiac a k zákazníkom zamieria prvé kúsky už začiatkom budúceho roka.
Zdroj foto: Mercedes-Benz