Interiér nového Mercedesu S
Názor na dizajn interiéru si musí spraviť každý sám, mne osobne sa však veľmi páči. Čo ale zaujme každého je dvojica displejov, ktorá nahrádza doteraz zaužívané ukazovatele. Oba majú pomer 8:3 a uhlopriečku 30,7 cm (12,3 palcov) takže sa radia k tomu najväčšiemu na trhu (zhodnú veľkosť ponúka aj aktuálny Lexus GS). Ľavý displej preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie určené vodičovi. Pravý displej slúži na pohodlné riadenie informačných, zábavných a komfortných funkcií. Ten ponúka funkcia Split view, čo znamená, že na displej zobrazuje iné informácie vodičovi a iné spolujazdcovi.
Želáte si prevoňaný interiér? Žiaden problém!
Novinkou je masážna funkcia Energizing na princípe masáže "horúcim lávovým kameňom". V spolupráci s fyzioterapeutmi a psychológmi bola vyvinutá jedinečná masáž so 14 individuálne ovládateľnými vzduchovými vankúšmi v operadle a s integrovanou tepelnou funkciou. Celkovo je na výber šesť masážnych programov, dva z nich pracujú s podporou tepla. Neviem ako vy, ale už len kvôli tomuto by som nové S chcel...
Novinkou je v prípade aktívnej ventilácie sedadiel použitie takzvaných reverzujúcich ventilátorov. Tie umožňujú zmeniť smer otáčania a tým aj smer prúdenia vzduchu cez konštrukciu sedadla. Pri štarte ventilácie najskôr nasávajú chladnejší vzduch z okolia na povrch sedadla. Po štyroch minútach sa ventilátory automaticky prepnú do režimu vyfukovania, aby sa znížil prievan a zaistilo trvalé pohodlie.
Vadí vám, že vaša opierka rúk nie je vyhrievaná? Tak v tomto smere vám trieda S vyhovie, pretože na jej palube nájdete vyhrievané lakťové opierky a stredové polia vnútorného obkladu dverí vpredu a vzadu (dvere a stredová lakťová opierka). K tomu smozrejme patria veci ako vyhrievaný volant a mimoriadne rýchlo reagujúci systém vyhrievania sedadiel Plus.
Kvalita a nádherný dizajn kam sa len pozriete.
Bezpečnosť v priestore pre cestujúcich vzadu zvyšujú hneď tri novinky: v prípade podávača zámku pásu elektromotor automaticky posúva zámok pásu hore a dole. Airbag bezpečnostného pásu je nafukovací bezpečnostný pás, ktorý dokáže znížiť riziko poranenia cestujúcich sediacich vzadu pri čelnom náraze tým, že zníži zaťaženie pôsobiace na hrudný kôš. Lôžkové sedadlo je sériovo vybavené cushionbagom. Ten zabráni tomu, aby cestujúci pri nehode prekĺzol popod bezpečnostný pás. Mimochodom, zadné sedadlá sú vo výbave buď ako statická lavica alebo samostatné sedadlá s až 37-stupňovým nastavením sklonu.
Volant bude dvojramenný a obšívaný ručne. Ako inak...
V prípade novej triedy S sa bavíme sa o abslútnej automobilovej špičke, a tak je otázka multimédií viac než dôležitá. Spoločným znakom všetkých audiosústav je systém Frontbass: basové reproduktory sú namontované do karosérie a objem skoro 40 litrov veľkého priestoru priečneho a pozdĺžneho nosníka využívajú ako rezonančný priestor. Alternatívne k sériovému ozvučovaciemu systému s desiatimi reproduktormi sú k dispozícii na výber hneď dve úrovne kvalitného audiosystému Burmester.
Ako čerešnička na torte je pri multimédiach možnosť skutočného viacmiestneho systému - to znamená, že z každého zo štyroch miest na sedenie možno nezávisle od ostatných pristupovať k zdrojom zábavného systému: internet, video, rádio, TV, navigácia, DVD prehrávač či zariadenia pripojené cez USB.