Mercedes-Benz nás na novú generáciu "Eska" už dlhšie pripravoval. Najprv priniesol niekoľko videomateriálov, kde prezentoval najnovšie asistenčné či bezpečnostné prvky nového modelu. A dnes, po svetovej premiére, máme k dispozícii všetku dokumentáciu. Takže čím začať?
Opäť narástol
Asi rozmermi. Na dĺžku narástol bežný model o 54 mm na 5179 mm, predĺžená verzia o 34 mm na 5289 mm. Na šírku vrátane zrkadiel je však užší o 21 mm. Výška narástla o 10 respektíve 12 mm pri predĺženej verzii. Rázvor narástol o 71 mm na 3106 mm pri krátkej alebo o 51 mm na 3216 mm pri predĺženej verzii. Skutočne impozantné rozmery. Dizajn je veľmi subjektívna vec, na ten si musí spraviť názor každý zvlášť.
LED svetlá s diaľkovým asistentom dokážu až 100 násobne precíznejšie vykrajovať okolitú premávku, ako predchádzajúce verzie svetiel. Multibeam LED sú už štandardom, príplatkové sú Digitálne svetlá, ktoré však stále neprinášajú laserový režim. V tomto prípade sú tu však 3 vysokovýkonné LED pre osvetlenie širokého a ďalekého okolia.
Generácia W223 prichádza už s druhou generáciou systému MBUX, a to dokonca príplatkovo až na 5tich obrazovkách v interiéri. Jedným z nich bude veľký Head-up displej (na výber z 2 veľkostí). Ten bude premietať údaje do virtuálnej podoby, ako keby boli pred autom vo vzdialenosti 10 metrov na uhlopriečke takmer 2 metre (v tej vzdialenosti). Vodičova obrazovka bude mať uhlopriečku 12,3 palca. Centrálny displej bude štandardne 11,9-palcový, príplatkovo 12,8-palcový. Zadný displej bude mať uhlopriečku 11,6 palca a zadný tablet 7 palcov.
Pokračujeme sedadlami. Tie môžu mať príplatkovo až 19 elektromotorov v každom sedadle. K dispozícii bude 10 rôznych masážnych programov. Vzadu bude na výber 5 rôznych verzií sedačiek. Program Energizing bude tiež prispievať k revitalizácii tela a mysle pri dlhej jazde. Systém dokáže tiež podľa kamery rozpoznať výšku vodiča a napríklad nastaviť automaticky zrkadlá a sedadlo.
Nálož asistentov začína Drive Pilot, ktorý umožní autu jazdiť autonómne podľa úrovne 3 na škále autonómnych áut. To znamená, nebude potrebovať zásah od vodiča na dlhšej trase, nie ako dnes, že po pár sekundách auto vyžaduje ruky na volante. Parkovací asistent dokáže zaparkovať v rámci parkovacích domov úplne samostatne, nielen až keď nájde parkovacie miesto.
Distronic zvládne reagovať na stojace auto až do rýchlosti 130 km/h a zastaviť pred ním, predtým to bolo do rýchlosti 60 km/h. Asistent mŕtveho uhla reaguje už aj v tom prípade, ak idete otvárať dvere, a zachytí prekážku v mŕtvom uhle. Ani sa tak nemusíte dotknúť kľučky pri stojacom aute a už vás upozorňuje.
Svetová novinka: čelný airbag vzadu
V oblasti bezpečnosti ešte zostaneme. Nová trieda S prichádza s predným airbagom pre zadných pasažierov. Ten je umiestnený v zadnej časti predných sedadiel. Mal by zabrániť nárazu hlavy do predných sedadiel. Samozrejme je k dispozícii len pre zadných pasažierov na bočných sedadlách, ten stredný ho aj tak nepotrebuje. Airbag bude za príplatok k dispozícii len pre predĺženú verziu. Ďalšou novinkou je centrálny airbag medzi prednými pasažiermi. Ten by mal zabrániť stretu hláv predných cestujúcich, keď dôjde k viacerým nárazom z jednej aj druhej strany.
Príplatkové natáčanie zadných kolies pri predĺženej verzii dokáže znížiť polomer zatočenia na 10,9 metra. Adaptívne vzduchové pruženie bude v sériovej výbave. Vďaka nemu bude pri náznaku bočného nárazu pridvihnúť celé auto o 80 mm a to behom desatiny sekundy.
Príplatkový Burmester sound system má k dispozícii až 31 reproduktorov. To zabezpečí 4D zvukový prejav. Spolu s ním a ambientným osvetlením bude systém pripravovať upokojujúcu atmosféru pri dlhých diaľkových cestách.
Na začiatku bez V8
Ponuka motorov sa začína na preplňovanom zážihovom 6-valci S 450 s 270 kW (367 k) a 500 Nm. S mild hybridom mu pridá ešte 16 kW (22 k) a 250 Nm. Verzia S 500 má ten istý motor naladený na 320 kW (435 k) a 520 Nm, rovnako tiež s mild hybridným systémom. Táto akceleruje na 100ku za 4,9 sekundy.
Vznetové motory sa začínajú na S 350 d, ktoré ako jediné z ponuky môžu byť len so zadným pohonom, avšak príplatkovo aj s 4MATIC-om. Všetky iné motory sú sériovo 4-kolky. Slabší 2,9-litrový radový šesťvalec ponúka 210 kW (286 k) a 600 Nm. Silnejší S 400 d má 243 kW (330 k) a 700 Nm. Ten zrýchli na 100 km/h za 5,4 sekundy. Všetky motory majú samozrejme automatickú 9-stupňovú prevoodvku.
Nová trieda S generácie W223 bude k dispozícii u predajcov na objednávku od polovice septembra. Prvé dodávky k zákazníkom prebehnú v priebehu decembra tohto roka a ďalšie motory budú nasledovať v budúcom roku.
Zdroj: Mercedes-Benz