Kým sa dostaneme k hlavným rozdielom v porovnaní so sedanom, dovoľte najprv krátku vsuvku o trochu zmätočnom označovaní. Kombíky Mercedes skutočne označuje v interných kódoch písmenom S (preto S214 a nie W214), zároveň k nim ale oficiálne pridáva dodatok „model T“, respektíve v origináli T‑Modell.
Nemci toto písmeno vysvetľujú ako odkaz na „turistiku“ alebo „transport“, v posledných rokoch ho ale podávajú tiež ako „trendsetter“, čím chcú naznačiť, že ich praktickejšie autá udávajú trend.
Aby v tom bol ešte o niečo väčší chaos, uvedené „Téčko“ platí striktne len pre Nemecko. Na iných (anglicky hovoriacich) trhoch Mercedes celkom bežne predáva tieto modely pod názvom Estate, u nás automobilka používa slovo kombi a inde i jeho ekvivalent combi... Poďme späť k novinke.
Ako sme už naznačili, výrobca medzigeneračne opäť zmenšil batožinový priestor. Naposledy to bolo o 55 litrov, tentokrát bol zredukovaný zo 640 na 615 litrov. Uvedené číslo však platí len prípade mild-hybridov, pretože majitelia dobíjacích modelov sa budú musieť uskromniť výrazne viac – konštruktéri zrazili objem týchto prevedení dokonca až na 460 litrov.
Samozrejme v prípade potreby pomôže sklopenie zadných sedadiel, ktoré sú delené v pomere 40:20:40. Dajte ich dolu a plug-in hybrid vám v takom prípade ponúkne 1675 litrov, bežné modely potom až 1830 litrov.
Nový model T je pritom v porovnaní s predchodcom o niečo väčší. Do šírky narástol o 28 mm a rázvor bol predĺžený o 22 mm na výsledných 2961 milimetrov. Z väčšieho vnútorného priestoru však ťaží hlavne posádka na zadných sedadlách, ktorá dostala viac miesta v oblasti ramien (+ 25 mm), kolien (+ 9 mm) i chodidiel (+ 15 mm).
Päťdverové Éčko dostane v rámci štandardnej výbavy vzduchové odpruženie zadnej viacprvkovej nápravy, samozrejme v kombinácii so samočinným vyrovnávaním svetlej výšky. Za príplatok si však môžete objednať i plnohodnotný Airmatic, ktorý vám Mercedes dodá aj s adaptívnymi tlmičmi ADS+.
Bez príplatku dostanete tiež elektricky ovládané piate dvere, samostatnú sieť na oddelenie priestoru pre posádku, ktorá je uložená separátne od krytu kufra a v sérii sú tiež základné diódové svetlá, ktoré je možné v niekoľkých stupňoch vylepšiť až na úroveň, pri ktorej zvládnu i vyrezávanie protiidúcich vozidiel.
Keď už hovoríme o svetlách, aj kombi dostalo zadné diódové segmenty odkazujúce na logo značky, ktoré sú tu preto, aby vytvárali originálny vizuálny podpis. Inak je ale dizajn auta s výnimkou línie strechy a zadnej štvrtiny identický so sedanom.
Pokiaľ ide o motory, zo začiatku kombi dostane len dvojlitrové štvorvalce na benzín i naftu (E 200 a E 220 d) a v jednom prípade i väčší prídavný elektromotor (E 300 e), pričom ponúkne výkony od 197 do systémových 313 koní. Mercedes však už sľúbil i šesťvalce, aj keď detaily zatiaľ neprezradil.
Žiadne informácie do tejto chvíle nepadli ani o samostatnej verzii All-Terrain, predpokladáme ale, že Mercedes zákazníkov o tento crossover neoberie.
zdroj: Mercedes