Ochrana dospelých
S ohľadom na výsledky, ktoré máte možnosť vidieť na priloženej infografike, nie dôvod rýpať sa v zaznamenaných dátach nejak zvlášť hlboko. Áno, senzory na figurínach zaznamenali na niektorých miestach pri čelnom náraze na pevnú i deformovateľnú bariéru nepatrne vyššie výsledky, všetky uvedené namerané čísla však skončili v stále bezpečnom žltom poli.
Pozoruhodné tiež je, že trieda E je vozidlo, ktoré dokáže pri zrážke s iným autom pohltiť nezanedbateľnú časť jeho energie a preto ho konzorcium Euro NCAP považuje za „mierne šetrného partnera“.
Ochrana detí
Výsledky nárazových testov jedným slovom špičkové. Pár bodov auto stratilo len preto, že neponúka úplne všetky možnosti inštalácie detských zádržných systémov na každom jednom mieste pre spolucestujúcich, čo ale nie je chyba, ale skrátka konštrukčná vlastnosť, ktorej sa zákazníci hravo prispôsobia.
Ochrana chodcov
Prakticky celá predná hrana medzi svetlami je podľa komisárov Euro NCAP príliš tuhá a rovnaký prípad sú aj predné stĺpiky. Mercedes triedy E však aspoň čiastočne kompenzuje tento handicap perfektne navrhnutým predným nárazníkom a väčšou časťou prednej kapoty, ktorá skončila skoro celá v zelenom poli.
Asistenčné systémy
Euro NCAP sa v zásade nepáčila len jedna vec. Dokonalejší systém rozpoznania únavy vodiča, ktorý pomocou kamier sleduje jeho oči, je len za príplatok a nie súčasť sériovej výbavy. Ak sa ale pozriete na celkové výsledky bezpečnostných systémov, sú vynikajúce. Jediná drobnosť sa objavila pri detekcii dieťaťa, ktoré vybehne spoza zaparkovaného auta. Pri dennom svetle funguje táto technika perfektne. V nočných podmienkach je to horšie, ale aj v tomto prípade komisári namerali len hraničné, teda nie vyslovene nebezpečné hodnoty.
zdroj: Euro NCAP