Exteriér Supersportu je čistejší a aerodynamickejší než u predchodcu. Predná časť má ostrejšie rezaný nárazník a väčšie diódové svetlá s integrovanými smerovkami. Predná mriežka má klasický tvar podkovy a vedie k nižšie umiestneným vetracím otvorom, ktoré sa nachádzajú medzi retro blatníkmi.

Štandardné 18-palcové kolesá Superlite môžu byť nahradené 19-palcovými hliníkovými kolesami Aerolite, ktoré pridávajú štýl a prekvapivo znižujú celkovú hmotnosť auta. Zadná časť bola modernizovaná s nízko umiestnenými LED v difúzore, spolu s dvomi výfukovými koncovkami Celkovo auto pôsobí veľmi zaujímavo a má v sebe mix doby minulej s tou aktuálnou. 

Supersport bude k dispozícii s klasickou látkovou alebo nasaditeľnou pevnou strechou. S „mohairovým soft-topom“ alebo „uhlíkovo-kompozitným hard-topom“, čo umožňuje jeho premenu na kupé. Samotná karoséria je vyrobená z hliníka, ručne tvarovaná nad rámom z jaseňového dreva. Podľa spoločnosti Morgan až 60 % použitého hliníka na karosérii a v ráme pochádza z recyklovaných materiálov.

Interiér a funkčnosť

Interiér Supersportu je pomerne dosť podobný modelu Plus Six, s veľkým výberom koženého čalúnenia (Scottish leather) a drevených doplnkov. Dizajnéri zväčšili úložný priestor za sedadlami spolu s pridaním odkladacej schránky, malého kufra a voliteľného nosiča batožiny. Interiérové vybavenie zahŕňa vylepšený audio systém značky Sennheiser, bezdrôtové nabíjanie na stredovom paneli a hands-free (prvýkrát v histórii značky). Tieto zmeny robia Supersport vhodnejším pre víkendové výlety.

Stále so srdcom od BMW

Supersport stojí na vylepšenom hliníkovom ráme CXV, ktorý je o 10 % tužší ako mal predchodca. Rám je kombinovaný s novým riadením a prepracovaným odpružením, čo podľa automobilky posunie zážitky z jazdy na novú úroveň.

Pre tých, ktorí chcú ešte ostrejšie nastavenie, Morgan ponúka nastaviteľné tlmiče Nitron a samosvorný diferenciál, ktorý je súčasťou balíka Dynamic Handling Pack. Pod kapotou sa nachádza 3,0-litrový šesťvalec od BMW, ktorý produkuje výkon 246 kW (335 koní) a krútiaci moment 500 Nm. Ten istý ako u predchodcu Plus Six. Pohonná jednotka je spojená s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Hmotnosť vozidla je 1170 kg, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 267 km/h.

Cena a dostupnosť?

Morgan Supersport začína na domácom britskom trhu na cene 85 000 libier (približne 101 000 eur) bez DPH. Voliteľné doplnky, ako napríklad kolesá Aerolite za 6600 libier (cca 7800 eur) alebo aktívny výfukový systém 3000 libier (zhruba 3600 eur), cenu samozrejme môžu posunúť na výrazne vyššiu úroveň. Mimochodom, automobilka objednávkový systém už spustila a prvé kusy sa u zákazníkov objavia už v polovici apríla tohto roku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov