Spojenie dvoch motorov do jedného, respektíve náhrada dvoch motorov jedným nie je ničím výnimočný. Nissan to urobil presne tak, konštruktéri teda upravili tvar hlavy a výfukové potrubie integrovali čiastočne do hlavy valcov. Spolu s novinkou pripravil aj novú dvojspojkovú prevodovku miesto CVT prevodovky X-Tronic. .
Nový motor nahradí väčšiu 1,6-ku aj menšiu 1,2-ku.
Samozrejmosťou je už pridanie filtra pevných častíc.
Turbodúchadlo využíva elektronicky ovládaný obtokový ventil. Vstrekovače dostali 6 otvorov pre čo najdokonalejšie spaľovanie zmesi. Pracujú s tlakom 250 bar na rampe common-rail, to je o 50 bar viac voči nahradzujúcej 1,2-ke. Motor využíva tiež variabilné časovanie ventilov. Ak je vám pohonná jednotka známa svojím zdvihovým objemom, tak máte pravdu, využíva ju aj napríklad Mercedes-Benz pre svoje nové Ačko.
Silnejší variant je k dispozícii aj s 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Zdvihový objem 1,3 litra (1 332 ccm) ponúka 2 výkonové verzie, slabšiu s 103 kW (140 k) a 240 Nm, silnejšiu s 118 kW (160 k) a 260 Nm. Obe verzie sú spojené so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, silnejšia je v ponuke aj so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a zvýšeným krútiacim momentom na 270 Nm.
V porovnaní so slabším predchodcom 1,2 85 kW (115 k) má nová verzia s 103 kW (140 k) o 18 kW (25 k) viac a o 50 Nm viac. Zároveň klesla priemerná spotreba o 0,3 l/100 km. Silnejší variant s 118 kW (160 k) voči 1,6-ke má síce o 2 kW (3 k) menej, ale o 20 Nm viac, a aj o 0,5 l/ 100 km nižšiu spotrebu. Jednou z menej uspokojivých správ je informácia, že s novým motorom predĺžili aj olejový servis z 20 na 30-tisíc km. Nissan zatiaľ cenu pre náš trh neuverejnil, okrem tejto 1,3-ky by mala zostať v ponuke už len vznetová verzia dCi.
Zdroj foto: Nissan