Tunel Karpaty: Prejazd aj bez diaľničnej známky
Kto chce tunel Karpaty využiť, musí zaplatiť. Kto nie a stačia mu iné slovenské diaľnice, bude si musieť zadovážiť aj naďalej diaľničnú známku, ktorá bude s platnosťou na 365 dní od budúceho roka stáť už 90 eur. Otázkou samozrejme je, koľko to bude v čase, keď dostavajú tunel Karpaty, ktorý je stále len plánom na papieri. Očividne však ide o dôležitú tému pre ministra dopravy Jozefa Ráža, keďže je aktuálne znovu otvoril.
Ráž sa nechal počuť, že počítajú s tým, že tunel karpaty nebude súčasťou spoplatnených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest v rámci dnešného systému, ale platiť by sa malo za prejazd samostatne. Dôvodom je, že ide o drahý projekt, pri ktorom sa predpokladá financovanie súkromným kapitálom. Pokiaľ by sa na jeho financovaní nepodieľali aj motoristi, bolo by náročné vydokladovať, že ide o ekonomicky a spoločensky životaschopný dopravný zámer.
Tunel Karpaty by mal stáť až 1,7 miliardy eur. Umožní prepojiť Raču a Záhorskú Bystricu (diaľnica D4), teda dve časti Bratislavy. Dodajme, že vláda išlo tento rok opačnou cestou v porovnaní s tým, čo zamýšľa v prípade nového najdlhšieho tunela SR - diaľničný obchvat Bratislavy je od leta dostupný kompletne bez diaľničnej známky.
Zdroj: Hospodárske noviny