Predchodca oslovil viac ako 280-tisíc zákazníkov, čo je na pomery elektromobilov naozaj slušné číslo. O novinke sme už niekoľkokrát informovali. Oficiálna premiéra prebehla ešte pred autosalónom vo Frankfurte. Nový Nissan Leaf prichádza s úplne zmeneným dizajnom, ktorý už nepripomína vozidlá z budúcnosti.
Nový Nissan Leaf nepríde len s novým dizajnom, ale aj novými technológiami a vylepšeným dojazdom.
Aktiváciou tlačidla e-Pedal bude vozidlo spomaľovať pustením pedálu akcelerátora až do úplného zastavenia.
Predná časť v ničom „neodbočuje“ od bežných novodobých vozidiel. Široké predné svetlomety s technológiou LED pokračujú do charakteristickej mriežky Nissanu. Tú poznáme už napríklad z nedávno modernizovaného Nissanu Qashqai, v novinke je však v strede odlíšená modrou farbou. Vzadu zaujmú zadné svetlá v tvare bumerangu.
V interiéri máte k dispozícii napríklad 7-palcovú farebnú obrazovku, ktorej menu bolo prepracované. Na sedadlách je typické modré prešívanie, ktoré k tomuto elektromobilu proste patrí. Automobil narástol na celkovú dĺžku 4 480 mm, rázvor je slušných 2 700 mm.
Dojazd takmer 400 km?
Lítium-iónový akumulátor má kapacitu 40 kWh. Ten napája elektromotor s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) a krútiaci moment vrcholí na hodnote 320 Nm. Konštruktéri sa pohrali aj s dojazdom, ktorý narástol na 378 km podľa cyklu NEDC. V reálnych podmienkach tak môže byť aspoň tých 300 km, čo na bežné jazdy môže stačiť. Maximálna rýchlosť je nastavená na 144 km/h.
Modré prešívanie k elektrickému Leafu jednoducho patrí.
Nabitie má trvať 8 alebo 16 hodín, podľa zdroja. Rýchlonabíjačkou môžete nabiť akumulátor na 80 % kapacity za 40 minút. Nissan Leaf však prichádza tiež s najnovšími technológiami. Medzi nimi bude možnosť autonómnej jazdy so systémom ProPilot. Ten zvládne poloautonómnu jazdu pri rýchlosti od 30 do 100 km/h. Pri zastavení stačí len „ťuknúť“ do pedálu akcelerátora a vozidlo sa opäť rozbehne. Systém má bez problémov udržať vozidlo v pruhu, na túto technológiu sme naozaj zvedaví.
Predné svetlá majú LED technológiu a sú spojené charakteristickou mriežkou V-Motion.
Ďalšou novinkou je takzvaný Nissan e-Pedal, o ktorom sme vás už informovali. Ten po prepnutí tlačidla umožní ovládať vozidlo len 1 pedálom, konkrétne tým akceleračným. Ten bude slúžiť pri stláčaní ako akceleračný a pri pustení ako deceleračný. Vozidlo tak bez stláčania pedálov dokáže úplne zastaviť. Nový Leaf má prísť do predaja začiatkom budúceho roka. My už sa tešíme, kedy ho vyskúšame.