Prvá generácia Qashqai je lídrom v triede crossoverov, a tak od druhej sa neočakáva nič menej, než v úspechu staršieho brata pokračovať, prípadne ho prekonať. Druhá generácia si zachováva všetky dôležité pozitíva i vlastnosti, no dizajnéri kompletne prepracovali jeho "tvár". Vzhľadovo ho s pôvodným Qashqaiom spája len bočná zvažujúca sa línia strechy a typické V-čko v prednej maske s logom automobilky. No vpredu je úplne iná maska, nové svetlá, svalnatejšie blatníky kolies a vzadu väčšie svetlá. Pri pohlade na auto si všimneme takmer okamžite nové svetlá s V-čkovými diódami pre denné svietenie. V spodnej časti nárazníku sú hmlové svetlá s chrómovým rámčekom. Voľným okom asi ťažko zbadáme rozdiel 5 centimetrov na dĺžku a že je o 1,5 cm nižší, auto vyzerá nižšie a dlhšie najmä vďaka ostro dvihnutej hrane okna zadných dverí. Dokonca by som povedal, že pri pohľade z diaľky jasne vidieť siluetu kupé. V kombinácii s novými 19 palcovými kolesami to vyzerá naozaj slušne.
Dizajn auta nevyzerá len dobre, on i funguje. Súčiniteľ aerodynamického odporu je 0,32, čomu napomáha i použitie aktívnej mriežky chladiča. Motor je pri jej otvorení v rýchlostiach pod 30 km/h lepšie chladený a keď to nie je potrebné, automaticky sa klapka zavrie. Táto funkcia je súčasťou štandardnej výbavy so vznetovými motormi. Lepšiemu obtekaniu vzduchu pomohlo i použitie plochej podlahy, podvozok je teda úplne zakapotovaný. Auto postavili na novej platforme CMF, ktorej prínos je najmä zníženie hmotnosti. Nový Qashqai je údajne o 40 kilogramov ľahší než auto prvej generácie v rovnakej výbave. Nissan klasicky prehlasuje, že druhá generácia ponúkne viac priestoru pre posádku i väčší batožinový priestor (439 litrov). Nuž, opačným smerom by pri vývoji nástupcu asi išiel málokto.
V interiéri je príjemným prekvapením lepšia kvalita materiálov, v najvyšej výbave nájdeme kožu a alcantaru. Okrem toho i funkciu automatických diaľkových svetiel, LED diódy pre denné svietenie alebo automatické parkovanie. K systému auta NissanConnect by malo byť možné pripojiť smart telefón a naplánovať napríklad trasu v navigácii, z domu ju odoslať do auta a potom už len vyraziť.
Aká bude ponuka pohonných jednotiek? Nissan v Qashqai použije štvoricu motorov, dva benzínové a dva vznetové. Najmenší benzínový štvorvalec 1,2 DIG-T je spriahnutý so šesť stupňovým manuálom a poskytuje výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 190 Nm. Spotrebu výrobca udáva 5,6 l/100 km. Väčší motor 1,6 DIG-T je v ponuke s rovnakou prevodovkou, výkon je 110 kW (150 k) a krútiak 240 Nm. Spotreba je údajne rovnaká. Vznetové motory sú 1,5 dCi, resp. 1,6 dCi, pričom ten druhý je možné párovať s novou prevodovkou XTronic CVT. Výkony sú 81 kW (108 k), resp. 96 kW (128 k) a krútiace momenty 280, resp. 320 Nm. Spotreba menšieho motoru je 3,8 l nafty /100 km a 1,6 dCi s automatom si vypýta 4,9 litra na sto. Pohon 4x4, samozrejme, ovplyvní spotrebu smerom nahor. Podvozok u verzií s pohonom predných kolies používa medzi zadnými kolesami torznú priečku, štvorkolky majú viacprvkovú nápravu. Cena druhej generácie zatiaľ nie je známa, no nemala by sa výrazne líšiť od tej aktuálnej.
zdroj: Worldcarfans.com