Množstvo asistenčných systémov, ktoré umožnia čiastočne jazdu bez rúk na volante, sú síce užitočné, ale skôr ako prevencia a nie na uvoľnenie vodiča. Jednoducho musí držať ruky na volante, pretože po pár sekundách to systém zaznamená, začne pípať, brzdiť alebo sa jednoducho vypne. V novom Skyline pre japonský trh to bude lepšie.

Vylepšený ProPilot je navrhnutý špeciálne na jazdu po japonských diaľniciach, od vjazdu po výjazd na diaľnicu podľa navigačných údajov. Vodič musí aktivovať cieľ do navigácie, a hneď v momente, kedy je automobil na diaľnici, sa zapne navigovaná jazda. Systém dokáže tiež vykonať predbiehací manéver pri dobehnutí pomalšieho auta alebo odbočenie v rámci správneho pruhu na diaľnici. Pri týchto akciách však bude musieť vodič položiť ruky na volant, ale celý proces zabezpečí elektronika.

Kamera na snímanie bdelosti vodiča.

Vozidlo využije na funkciu sústavu kamier, sonarov, radarov, GPS a 3D mapových podkladov. Jazda bez rúk bude k dispozícii po aktivovaní funkcie a len pri jazde v jednom jazdnom pruhu. K tomu bude vodiča neustále monitorovať kamera, či sa pozerá dopredu a má otvorené oči.

Systém ProPilot pre jazdu v jednom pruhu na diaľnici prvýkrát predstavili v modeli Serena v roku 2016. Odvtedy sa systém dostal do viacerých modelov, ako aj napríklad Qashqai, X-Trail alebo nový elektrický Leaf. Či sa systém s funkciou bez držania volantu dostane aj k nám do Európy a kedy, to Nissan neuviedol.

Zdroj foto: Nissan

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov