Klasický recept pre zábavu
Zadokolka a pomerne veľký šesťvalec sľubovali zážitky za volantom, a to všetko v dostupnom balení. Dizajn nepatril medzi najväčšie ťaháky, ale páčil sa. Bol svalnatý a bitkársky. Ak sa vrátim viac do minulosti, existoval Nissan 300ZX v dvoch generáciách. Nekompromisné stroje predávali s atmosférickým aj prepĺňaným trojlitrom V6. Nezabudnem ani na zakladateľa „Z-class“, Nissan 240Z Fairlady z roku 1969! Pod dlhou kapotou šepotal radový R6. Druhá generácia 280ZX úspešne rozvíjala recept tej prvej a tvorila predajné rekordy.
240Z "Fairlady"
280ZX
300ZX Z31
Koniec legendy? Áno aj nie
Skvelému automobilovému rodu pomaly odzváňa. Napriek tomu, že (nielen) japonské značky ohlasujú príchod znovuzrodených legiend dôb minulých (napr. Toyota Supra), Nissan tú svoju odkladá. Phillipe Klein, zodpovedný za plánovanie značky, hovorí o Zetku ako o projekte s veľmi nízkou prioritou. Napriek túžbe vytvoriť nový športiak, korporátne tlaky ho posúvajú na druhú koľaj. "Za týmto vozidlom sa skrýva veľa vášne... zároveň je to segment, ktorý postupne upadá, čo sťažuje situáciu. Nemáme v úmysle skončiť so vzrušujúcou jazdou, ale budeme to robiť inými spôsobmi,“ priznáva Klein pre CarAdvice.
300ZX Z32
350Z
370Z
Odlišné spôsoby? Čo si máme o tom myslieť? Kvázi športový crossover na elektrinu s umelou inteligenciou a intergalaktickým dizajnom? Po vzore konceptu Mitsubishi e-Evolution? Lepším variantom by bol hybridný športiak. Hideyuki Sakamoto, výkonný viceprezident pre produktové inžinierstvo: "Autá GT-R a Z sú naším symbolom, takže chceme prísť s novým zástupcom. Študujeme využitie elektrickej energie pre vytvorenie väčšej agresivity." Amen. To, čo sme mali na Zetkách radi, skončí. Na šesťvalec a mierne hrubý prejav auta budeme spomínať so slzou v oku.
Zdroj: CarAdvice
Zdroj foto: motorauthority, vwvortex, classics, crankandpiston, nissan