„Z“ – alebo na niektorých trhoch tiež Fairlady Z – je aj v novej prepracovanej verzii Nismo poháňané dvakrát preplňovaným vidlicovým šesťvalcom VR30DDTT s objemom 3,0 litra, pod prednou kapotou však prebehlo niekoľko nezanedbateľných zmien.

Pohonná jednotka dostala účinnejší olejový chladič, bližšie nepopísaným spôsobom bol vylepšený i hlavných chladiaci okruh a elektronická kontrola obtokového ventilu turbodúchadiel, ktorá sa postarala o vyššiu rýchlosť turbín a o niečo vyšší plniaci tlak. Nissan navyše spomína prepracované zapaľovanie inšpirované modelom GT-R Nismo, ale podrobnosti neuvádza.

Výsledkom je relatívne skromný nárast výkonu zo 405 na 420 koní pri identických 6400 otáčkach za minútu a zaujímavejšie zvýšenie maximálneho krútiaceho momentu zo 475 Nm pri 1600 až 5600 ot./min. na 520 newtonmetrov, ktoré sú dostupné od 2000 do 5200 ot./min.

Zmenu dynamiky automobilka zatiaľ nezverejnila, vieme ale, že vrcholný model bude dostupný len so spomínaným 9-stupňovým automatom. Aj ten bol upravený, takže v novom režime Sport+ sa čas potrebný na podradenie skrátil takmer na polovicu.

Ruku v ruke s tým idú tiež modifikácie na podvozku. Nismo dostalo nové stabilizátory s väčším priemerom, tuhšie pružiny, novú kalibráciu tlmičov, prídavné výstuhy na karosérii zvyšujúce torznú tuhosť o 2,5 percenta, ďalej pevnejšie silentbloky i vylepšené uloženie hrebeňa riadenia.

Nissan vám k tomu pridá 19-palcové disky Rays a pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT600, ktoré sú vzadu o 10 mm širšie v porovnaní so štandardným obutím. O spomalenie „Zetka“ sa starajú väčšie brzdové kotúče, vpredu s priemerom 380 mm, zadné majú 350 mm a spolupracujú s odolnejším brzdovým obložením.

Samozrejmosťou novinky sú tiež vizuálne zmeny na karosérii aj v interiéri, pričom všetky sú zamerané na vylepšenie funkčnosti. Vonkajšie aerodynamické prvky zvyšujú prítlak, športové sedadlá Recaro zase poskytujú viac opory vodičovi.

Zákazníci si budú môcť v rámci konfigurátora vybrať jednu z piatich dostupných farieb, nám to ale – žiaľ – môže byť jedno. Nissan Z Nismo rovnako ako základné kupé ostáva pre Európu kvôli emisiám zakázaným ovocím.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Nissan, Nismo