„Z“ – alebo na niektorých trhoch tiež Fairlady Z – je aj v novej prepracovanej verzii Nismo poháňané dvakrát preplňovaným vidlicovým šesťvalcom VR30DDTT s objemom 3,0 litra, pod prednou kapotou však prebehlo niekoľko nezanedbateľných zmien.
Pohonná jednotka dostala účinnejší olejový chladič, bližšie nepopísaným spôsobom bol vylepšený i hlavných chladiaci okruh a elektronická kontrola obtokového ventilu turbodúchadiel, ktorá sa postarala o vyššiu rýchlosť turbín a o niečo vyšší plniaci tlak. Nissan navyše spomína prepracované zapaľovanie inšpirované modelom GT-R Nismo, ale podrobnosti neuvádza.
Výsledkom je relatívne skromný nárast výkonu zo 405 na 420 koní pri identických 6400 otáčkach za minútu a zaujímavejšie zvýšenie maximálneho krútiaceho momentu zo 475 Nm pri 1600 až 5600 ot./min. na 520 newtonmetrov, ktoré sú dostupné od 2000 do 5200 ot./min.
Zmenu dynamiky automobilka zatiaľ nezverejnila, vieme ale, že vrcholný model bude dostupný len so spomínaným 9-stupňovým automatom. Aj ten bol upravený, takže v novom režime Sport+ sa čas potrebný na podradenie skrátil takmer na polovicu.
Ruku v ruke s tým idú tiež modifikácie na podvozku. Nismo dostalo nové stabilizátory s väčším priemerom, tuhšie pružiny, novú kalibráciu tlmičov, prídavné výstuhy na karosérii zvyšujúce torznú tuhosť o 2,5 percenta, ďalej pevnejšie silentbloky i vylepšené uloženie hrebeňa riadenia.
Nissan vám k tomu pridá 19-palcové disky Rays a pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx GT600, ktoré sú vzadu o 10 mm širšie v porovnaní so štandardným obutím. O spomalenie „Zetka“ sa starajú väčšie brzdové kotúče, vpredu s priemerom 380 mm, zadné majú 350 mm a spolupracujú s odolnejším brzdovým obložením.
Samozrejmosťou novinky sú tiež vizuálne zmeny na karosérii aj v interiéri, pričom všetky sú zamerané na vylepšenie funkčnosti. Vonkajšie aerodynamické prvky zvyšujú prítlak, športové sedadlá Recaro zase poskytujú viac opory vodičovi.
Zákazníci si budú môcť v rámci konfigurátora vybrať jednu z piatich dostupných farieb, nám to ale – žiaľ – môže byť jedno. Nissan Z Nismo rovnako ako základné kupé ostáva pre Európu kvôli emisiám zakázaným ovocím.
zdroj: Nissan, Nismo