Na prvý pohľad sú elektrické deriváty Astry na nerozoznanie od verzií poháňaných buď spaľovacím motorom alebo hybridnou technikou a prakticky ich spoznáte len podľa nenápadného písmena „e“ na piatych dverách.
Či je to výhoda alebo naopak hendikep, je otázka, ktorá zmysluplnú odpoveď asi nemá. Opel, respektíve koncern Stellantis sa však evidentne rozhodol ísť inou cestou ako napríklad konkurenčný Volkswagen.
Astra Electric bude rovnako ako nedávno predstavený sesterský Peugeot poháňaná elektromotorom s identickým výkonom 156 koní, Nemci však prekvapivo ponúkajú nepatrne vyšší maximálny krútiaci moment – poskočil z 260 na 270 newtonmetrov.
Údaje o zrýchlení Opel neuvádza, chváli sa ale tým, že „na rozdiel od iných elektromobilov nie je maximálna rýchlosť obmedzená na 150 alebo 160 km/h, ale môžete ísť 170 kilometrov za hodinu“.
Ako bude také tempo kompatibilné s pomerne skromnou kapacitou akumulátorov 54 kWh, Opel už nehovorí, tvrdí ale, že vám táto zásoba energie postačí na 416 kilometrov. Dodávame, že podľa tempa stanoveného metodikou WLTP, reálne to bude bezpochyby o niečo horšie.
Astra na baterky bude štandardne dodávaná s trojfázovou 11-kilowattovou integrovanou nabíjačkou, zvládne ale rýchlonabíjaciu prípojku s jednosmerným prúdom a výkonom 100 kW a v takom prípade máte mať nabité na 80 percent zhruba za pol hodiny.
Ak dávate prednosť elektromobilom, nový Opel si budete môcť objednať od jari 2023. Výrobca pripomína, že praktickejší Sports Tourer nestratil takmer nič zo svojej schopnosti zvládnuť i väčšie množstvo batožiny a ponúkne kufor s objemom 516, respektíve 1553 litrov po sklopení zadných delených sedadiel. Len pre poriadok dodávame, že verzia s klasickým spaľovacím motorom má 608 až 1634 litrov.
zdroj: Opel, Stellantis