Ochrana dospelých
Hneď v prvej sledovanej disciplíne získala Astra rovných 80 percent dostupných bodov. To nie je úplne zlý výsledok, neznamená to, že nemohol byť ešte o niečo lepší. Z výsledkov je zrejmé, že v prípade nárazu na pevnú i deformovateľnú bariéru senzory všetkých štyroch figurín zaznamenali vyššie, respektíve hraničné hodnoty deformácií hrudníka. Ťažko povedať, či by pomohla lepšia kalibrácia predpínačov bezpečnostných pásov, v každom prípade Opel má čo zlepšovať. Astra navyše nemá stredový airbag medzi prednými sedadlami a za to tiež stratila nejaké body.
Ochrana detí
V druhej kategórii Astra nazbierala 82 percent bodov a pri čelnom náraze opäť čosi stratila kvôli hraničnej hodnote ochrany trupu figuríny imitujúcej desaťročné dieťa. V prípade bočného nárazu Opel naopak predviedol absolútne perfektný výsledok a všetky parametre ostali v zelených mantineloch. Dobrou známkou tiež komisári ohodnotili upozornenie na vypnutý airbag spolujazdca.
Ochrana chodcov
Tretia disciplína znamenala pre Astru zisk 67 percent bodov. Núdzový asistent brzdenia nesprávne reagoval na chodcov pri odbočovaní a rovnako sa nepredviedol ani pri ich detekcii pri vybehnutí spoza iného auta. Úplne ideálne to nebolo ani v prípade ochrany cyklistov. Pri zrazení chodca sa ako problematická aj v tomto prípade ukázala hrana medzi kapotou a čelným sklom.
Asistenčné systémy
V poslednej disicplíne Euro NCAP udelilo Astre slabších 66 percent bodov. Núdzový asistent brzdenia nereagoval správne (pri snahe odbočiť) na protiidúce auto a rovnako slabšie reagoval na pomalšie či spomaľujúce auto pred Astrou. Celkový výsledok: 4 hviezdičky.