Začnime rozmermi, zmenili ich len nepatrne
Na dĺžku meria nová Astra 4 374 mm, čo je len o 4 mm viac ako u predchodcu, a to aj napriek tomu, že rázvor sa predĺžil až o 13 mm, na hodnotu 2 675 mm. Čo sa týka šírky, tá je 1 860 mm (+51 mm) a výška auta je 1 470 mm (-15 mm). Opel zároveň sľubuje väčší vnútorný priestor (ako u predchádzajúcej generácie) s batožinovým priestorom s objemom 422 litrov.
Nový Opel dizajn za volá Vizor
Nový Opel Astra na prvý pohľad zaujme najmä svojím dizajnom. Ten nesie črty nového dizajnového jazyka značky, ktorý sme mohli vidieť aj na novej Mokke či Grandlande. Opel Vizor, ako značka nazýva ich nový dizajnový prvok v stredne prednej masky, v sebe integruje aj svetlomety Intelli-Lux LED, ktoré si Astra požičala od Insignie. Dané svetlá disponujú dokopy 168 LED svietiacimi prvkami (84 v každom svetlomete). Diaľkové svetlá sa tak nastavujú automaticky a neoslňujú ostatných vodičov.
Ak sa presunieme dozadu, rozhodne by ste netipovali, že ide o Opel Astra. Osobne mi zozadu trochu pripomína nový Golf. Z dizajnovej stránky je na Astre prakticky všetko nové a s predchodcom má spoločný azda len znak automobilky. Ešte na doplnenie, zadné svetlá sú rovnako ako vpredu vybavené LED technológiou.
„Nový model Opel Astra predstavuje vzrušujúci ďalší krok v realizácii nášho nového dizajnu. Vďaka svojej odvážnej prednej časti Vizor, výrazným svalnatým podbehom a čistému povrchu má nový model Astra veľmi športovú a sebavedomú osobnosť,“ hovorí Mark Adams, viceprezident pre dizajn.
Interiér na nepoznanie
Poďme sa však pozrieť na interiér, v ktorom by ste taktiež márne hľadali podobnosť s predchodcom. Hneď na pohľad upútajú dva 10-palcové displeje, ktoré spolu tvoria takzvaný Pure Panel. Astra ponúka plne digitálny kokpit, takže na klasické ručičky otáčkomera či tachometra zabudnite. Avšak, viacerých určite poteší prítomnosť fyzických tlačidiel napríklad na ovládanie klimatizácie. K dispozícii je tiež multimediálny informačný systém s vysokou mierou konektivity služieb, ktoré možno ovládať pomocou prirodzenej reči v rámci hlasového ovládania rovnako ako dotykovo – všetky modely majú štandardne možnosť bezdrôtového pripojenia kompatibilných mobilných telefónov cez rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Okrem toho Opel sľubuje príkladnú ergonómiu s vysokým komfortom sedenia. Ich predné sedačky (za príplatok) majú dokonca certifikát AGR (Kampaň za zdravý chrbát).
Vodičovi zároveň pomáha aj celá plejáda asistenčných systémov vrátane head-up displeja, poloautomatického asistenčného systému Intelli-Drive 2.0, adaptívneho tempomatu či 360-stupňovej kamery Intelli-Vision. Celkovo má nová Astra k dispozícii až 5 kamier (jedna multifunkčná kamera v čelnom skle, jedna vpredu a vzadu a jedna kamera na každej strane auta) a 5 radarových snímačov, ktoré dokonca dopĺňajú aj ultrazvukové snímače vpredu a vzadu.
Aj ako plug-in hybrid
Po prvýkrát bude Astra elektrifikovaná. V ponuke tak bude aj ako plug-in hybrid, pričom chýbať nebudú ani klasické benzínové či naftové motory. Výkonové rozpätie konvenčných motorov sa bude pohybovať od 81 kW (110 k) do 96 kW (130 k), avšak plug-in hybrid ponúkne až 165 kW (225 k). Štandardom bude 6-stupňový manuál, no pri výkonnejších verziách bude k dispozícii aj 8-stupňový automat.
Opel by mal spustiť objednávky na jeseň tohto roku, pričom prvé dodávky novej Astry by mali zákazníkom doraziť začiatkom roka 2022.
Zdroj, foto: Opel