Svetlá z Insignie
Vo výraznej čiernej maske nájdete najnovšie adaptívne svetlomety Intelli-Lux LED Pixel, ktoré pochádzajú priamo z vlajkovej lode, teda Opelu Insignia. Nové svetlá majú až 168 diódových svietiacich prvkov. Nová generácia modelu Astra je len o 4 mm dlhšia ako predchodca, a to aj napriek rázvoru predĺženému o 13 mm na výsledných 2675 mm. „Nová Astra predstavuje vzrušujúci ďalší krok v realizácii nového dizajnu,“ hovorí Mark Adams, šéf štylistického oddelenia. „Vďaka odvážnej prednej časti Vizor, výrazným svalnatým podbehom a čistému povrchu má nová Astra športovú a sebavedomú osobnosť. Odvážnym krokom do budúcnosti je aj interiér. Nápadný kokpit orientovaný na vodiča s hladkým sklom novej technológie Pure Panel prinesie našim zákazníkom úplne nový a emotívny zážitok.”
Rozhliadnite sa pozorne po interiéri a zistíte, že analógové prístroje patria histórii. Nahradil ich plne digitálny Pure Panel, ktorý je zložený z dvoch desaťpalcových obrazoviek. Na tej, ktorá je uprostred palubnej dosky, bude možné bezdrôtovo využívať funkcie Apple Carplay a Android Auto.
Ako je u áut tejto značky často zvykom, aj Astra dostala predné certifikované sedadlá AGR, ktoré ponúkajú širokú škálu voliteľných nastavení, vrátane elektrického ovládania či elektro-pneumatickej bedrovej opierky. Objednajte si čalúnenie kožou Nappa a dostanete vyhrievanie sedačiek vpredu i vzadu, predné s ventiláciou a vodič sa bude môcť dokonca nechať rozmaznávať masážami. A aby sme nezabudli, k dispozícii sú aj sedadlá potiahnuté alcantarou.
Prvýkrát aj ako plug-in hybrid
Rüsselsheimská novinka bude prvýkrát k dispozícii s čiastočne alebo plne elektrickým pohonom. Opel ponúkne novú Astru ako plug-in hybrid vo dvoch výkonových verziách a zhruba rok po uvedení dorazí i čisto elektrický model s názvom Astra-e. Okrem toho sa budú predávať aj verzie s benzínovými a naftovými motormi v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Jednotlivé modely budú mať výkon od 81 kW (110 k) do 165 kW (225 k), pričom vrcholom bude plug-in hybrid. Práve ten ponúkne systémový výkon 225 koní a k tomu maximálny krútiaci moment 360 Nm. Samotný benzínový 1,6-litrový štvorvalec produkuje 133 kW (180 k), zatiaľ čo elektromotor prispeje výkonom 81 kW (110 k). Alternatívne bude k dispozícii aj slabší dobíjací hybrid so systémovým výkonom 132 kW (180 k). Maximálny krútiaci moment ostal identický, ale zážihový štvorvalec v tomto prípade dodá 110 kW (150 k). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne silnejší variant za 7,7 sekundy, ten slabší potom za 7,9 sekundy. Vďaka batérii s kapacitou 12,4 kWh by nová hybridná Astra mala byť schopná zvládnuť podľa metodiky WLTP až 60 kilometrov čisto elektricky.
Ostáva aj klasika
Ak nebudete mať chuť utrácať za elektrifikované verzie, nemusíte sa báť, že z predajne Opelu odídete s prázdnymi rukami. Pre zákazníkov hľadajúcich klasiku automobilka pripravila benzínový 1,2-litrový preplňovaný trojvalec s priamym vstrekovaním, šesťstupňovým manuálom a výkonom 81 kW (110 k).
Zážihový motor je k dispozícii aj s výkonom 96 kW (130 k) a v takom prípade si budete môcť vybrať šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo osemstupňový automat. Fanúšikom nafty by mohol voňať 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 96 kW (130 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm, ktorý opäť dáva na výber medzi manuálom a automatom. Kniha objednávok bude otvorená počas aktuálnej jesene, pričom prvé vozidlá dorazia klientom začiatkom roka 2022. A už onedlho by sme mali spoznať aj praktickejšiu verziu Sports Tourer.