Každá nová Corsa bude profitovať z nižšej hmotnosti: jazdná dynamika sa zvýši, spotreba paliva klesne. Hmotnosť najľahšej verzie novej generácie klesla pod magickú hranicu 1000 kilogramov – päťdverová verzia má prázdnu hmotnosť (bez vodiča) iba 980 kg. Oproti predchodcovi je táto verzia o rozhodujúcich 108 kg ľahšia. To predstavuje úsporu hmotnosti približne 10 percent, hoci nový model má podobnú dĺžku 4,06 metra. Taká veľká redukcia hmotnosti pri zachovaní rozmerov predstavuje významný úspech pri vývoji, z ktorého bezprostredne profitujú zákazníci.
Opel Corsa je trendsetterom, bestsellerom a favoritom miliónov zákazníkov od premiéry prvej generácie v roku 1982. Odvtedy zišlo z výrobných pásov závodov Zaragoza (Španielsko) a Eisenach (Nemecko) vyše 13,6 milióna exemplárov. Opel momentálne pripravuje výrobu šiestej generácie, ktorá sa bude dať objednávať od tohto leta.
Corsa novej generácie: Multienergetická platforma umožňuje rozličné druhy pohonu
Inteligentná ľahká konštrukcia sa začína na počítači s využitím najmodernejších metód virtuálneho vývoja. Cielené použitie ocelí rozličnej kvality a metód spájania dielov umožnilo veľkú redukciu hmotnosti. Zahŕňa dôsledné použitie ocele vysokej a ultra vysokej pevnosti, ako aj optimalizáciu dráh prenosu síl, spojov, štruktúry a tvarov.
Oproti predchádzajúcej generácii je surová karoséria (tzv. body-in-white) o 40 kg ľahšia. Corsa novej generácie je skonštruovaná na multienergetickej platforme pre malé a kompaktné automobily, ktorá umožňuje rozličné druhy pohonu. Zákazníci si budú môcť vybrať spaľovacie motory (benzínový a naftový), ako aj plne elektrickú verziu.
K nízkej celkovej hmotnosti prispievajú aj zvlášť ľahké celohliníkové motory spolu s hmotnostne optimalizovanými nápravami. Zvlášť kompaktné trojvalcové benzínové motory sú približne o 15 kg ľahšie ako približne rovnako výkonné štvorvalcové motory predchádzajúcej generácie. Netradičným prvkom v segmente malých automobilov je hliníková kapota motora, ktorá je napriek väčším rozmerom o 2,4 kg ľahšia ako kapota aktuálneho modelu Corsa z oceľového plechu. Doteraz bola jediným modelom Opel s hliníkovou kapotou motora vlajková loď Insignia. Konštruktéri Opel podrobili redukčnej diéte aj sedadlá. Nová optimalizovaná štruktúra sedadiel prispieva k celkovej úspore hmotnosti 10 kg – z čoho 5,5 kg pripadá na predné sedadlá a 4,5 kg na zadné sedadlo. Na jemné doladenie boli použité nové, ľahšie izolačné materiály. Všetky tieto konštrukčné opatrenia spolu prispeli k výraznej redukcii hmotnosti, ktorá v kombinácii s optimalizovanou aerodynamikou a efektívnymi motormi prinesie výraznú redukciu spotreby paliva a emisií CO2.
Od modelu Astra po Insignia: ľahká konštrukcia má pre Opel strategický význam
Z každého kilogramu ušetrenej hmotnosti profituje akcelerácia a brzdenie. Ľahká konštrukcia má preto strategický význam pre Opel. V tejto oblasti vytvorila nové štandardy aktuálna generácia modelového radu Opel Astra, ktorá mala premiéru v roku 2015. Európsky automobil roka 2016 je podľa verzie až o 200 kg ľahší ako jeho predchodca. Výsledkom je, že agilita a jazdný komfort sa výrazne zlepšili; vozidlo spontánnejšie reaguje na akcelerátor, riadenie je dynamickejšie a zážitok z jazdy je oveľa bezprostrednejší. Podobný efekt bude mať zníženie hmotnosti aj v novom modelovom rade Corsa.