Nejde pritom len o svetlá. Takmer všetky nové a pokrokové technológie začínali svoju púť v drahých autách. Keď musíte splatiť vývoj, očakáva sa, že technológia musí byť na začiatku drahá, aby čím skôr pokryla náklady. Bolo to tak napríklad s prvými xenónovými svetlami, LED svetlami alebo laserovými. Tie posledné napríklad na začiatku dosahovali príplatok viac ako 7-tisíc eur. To je skoro cena niektorých základných modelov segmentu B, teda malých áut.
Nová Corsa teda dostane do vienka technológiu, ktorá je nielen prospešná bezpečnosti, ale aj skutočne dobre vyzerá a znižuje vodičovu únavu. K tomu to bude doslova revolúcia v tejto triede áut. Podobný krok sa značke podaril už s príchodom Opelu Astra v roku 2016 stal Európskym Autom Roka. Kto mal tú česť jazdiť s autom, ktorého svetlá vykrajovali diaľkový svetelný lúč, ten mi dá za pravdu. Opel tieto inteligentné multifunkčné svetlomety nazval IntelliLux LED matrix.
Podľa typu sa pre ne rozhodne až 60 % zákazníkov o novú Insigniu, žiaľ len 20 % zákazníkov pre novú Astru. Je to dané hlavne cenou. Keďže nová Corsa patrí do segmentu malých áut, môže byť toto číslo ešte nižšie, ako v prípade Astry. Na druhej strane prešli ďalšie tri roky, čo by cenu mohlo znížť.
Nové svetlá nielenže zlepšia bezpečnosť, ale aj ponúknu zaujímavý dizajnový podpis s novým LED denným svietením v spodnej časti svetiel.
Dúfam, že záujem zákazníkov bude jednoznačne v prospech novej technológie. Dobre vitieť v tme a horšom počasí je predsa kľúčové. Ak vyzdvihujem nejakú novú technológiu, tak lepšie svetlá by som bral všetkými desiatimi a každý vývoj v tejto oblasti hodnotím kladne.
Okrem toho dostane nová Corsa dokonca výlučne elektrickú verziu a Opel na ňu plánuje brať objednávky už v tomto roku. Detaily sa teda budeme musieť dozvedieť už čoskoro. Všetko je to záväzok značky ponúkať modernú technológiu širokým masám zákazníkov, čo sa im darí už rovných 120 rokov. Toľko tento rok totiž Opel oslavuje 120 rokov.
Zdroj foto: Opel AG a Carscops