Pri predstavovaní 6. generácie typu Corsa na to šli rafinovane. Najskôr sa pochválili elektrickou verziou, až neskôr vyrukovali s konvenčnými verziami poháňanými benzínovými a naftovými motormi. Ako to, že má nová Corsa v rukáve toľko pohonov? Odpoveď hľadajte v previazanosti nových vlastníckych vzťahoch medzi koncernom PSA a automobilkou Opel. Corsa vyťažila so spolupráce maximum a vo výraznej miere využíva rovnakú techniku ako sesterský Peugeot 208. Je to zle? Naopak, aj zásluhou spolupráce automobilky Opel a koncernu PSA sa šiesta generácia Corsy dostala k výrazne modernej a pokrokovej technike.
Redukčná diéta
Opel Corsa a Peugeot 208 sú z prvých modelov postavených na novej modulárnej podvozkovej platforme CMP/e-CMP. Najmarkantnejšou výhodou jej použitia je masívne zníženie hmotnosti novinky. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je karoséria s príslušenstvom až o 108 kg ľahšia. Základná verzia Corsy sa pohotovostnou hmotnosťou dostala dokonca pod tonu, jej presná hmotnosť je 980 kg. Samotný skelet využíva vysoký podiel vysokopevnostných ocelí a za tepla tvárnených profilov je ľahší o 40 kg (tuhosť v krute pritom narástla o 15 %), nové sedadlá ušetrili 10 kg, hliníková kapota motora 2,4 kg a celohliníkové motory priemerne 15 kg. Zvyšné kilogramy konštruktéri nahnali optimalizáciou pomocných zariadení a rôznych technických detailov.
Celková dĺžka karosérie 4060 mm zostala zachovaná, zmenili sa však proporcie auta. Predný previs sa skrátil o 50 mm (na 831 mm), rázvor narástol o 28 mm na 2538 mm a výška karosérie sa znížila o 48 mm (na 1433 mm). Návrhári si dali záležať aj na aerodynamike auta, podlaha je takmer rovná, pred chladičom sú aktívne žalúzie a na karosérii pribudli nenápadné odtokové hrany a kde tu aj malý nenápadný spojler. Novinka príde v troch dizajnových líniách – Edition, Elegance a GS Line. GS Line dostane športový predný aj zadný nárazník, chrómovanú koncovku výfuku, športové predné sedadlá, hliníkové dekoračné doplnky v interiéri, či čierny strop a červený dekor palubnej dosky. „Plnotučná verzia“ GSi zatiaľ nie je na programe, no je možné, že sa jej predsa len dočkáme.
zdroj: Opel
Elektrika ťahá
Na pohon novej Corsy budú slúžiť benzínové trojvalce 1.2 PureTech v jednej atmosférickej a dvoch prepĺňaných verziách. Základom bude motor naladený na 55 kW (75 k), stred vytvorí výkonová verzia 74 kW (100 k) a vrcholný benzínový motor príde naladený na 96 kW (130 k). S ním Corsa zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 208 km/h, spolupracovať pritom bude výlučne s plnohodnotnou osemstupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Naftový motor bude jeden, konkrétne štvorvalec s objemom 1,5 l, max. výkonom 75 kW (102 k) a kombinovanou spotrebou len 4 l/100 km. Ideovým ťahúňom zvýrazňujúcim dôraz fabriky na ekológiu a aktuálne trendy bude jednoznačne elektrická verzia e-Corsa poháňaná elektromotorom s výkonom 100 kW (136 k), krútiacim momentom 260 Nm a schopnosťou dostať sa z 0 na 100 km/h za 8 sekúnd. Energiu bude čerpať z trakčného akumulátora s kapacitou 50 kWh, ktorý sa zo 100 kW nabíjačky dokáže na 80 % kapacity nabiť za 30 min. Pri použití domáceho Wall Boxu s výkonom 11 kW bude nabíjanie úplne vybitej e-Corsy trvať 5 hodín a 15 minút.