Opel začiatkom apríla neustrážil prvé oficiálne fotky novej Frontera, ktoré začali kolovať po internete, takže vzápätí vydal prvú sériu obrázkov, ale nekompletné informácie. Chýbali nám detaily o motoroch, to však môžeme čiastočne napraviť v tejto chvíli.
Automobilka bude novinku ponúkať buď ako 48-voltový hybrid alebo elektromobil. Základná verzia dostane preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra s výkonom 100 koní, ktorému bude asistovať elektromotor s výkonom 29 koní integrovaný do šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky.
Dve kapacity v elektrickej verzii
Nad touto pohonnou jednotkou bude stáť praktický rovnaký motor (1.2 turbo) v druhej verzii hybridu, len spaľovacia jednotka bude mať maximálny výkon 136 koní.
Pre motoristov, ktorí budú chcieť dať prednosť čisto elektrickému pohonu bude dostupná batériová verzia, presnejšie povedané Frontera Electric. Jej výkony nepoznáme a podobne je to s kapacitou akumulátora, Opel ale prezradil, že bude dostupná v dvoch veľkostiach. Menšia baterka poskytne dojazd podľa metodiky WLTP 300 kilometrov, väčšia v prevedení Long Range pre zmenu 400 kilometrov.
Podobne jednoducho bude koncipovaná tiež výbava. Základ dostane prosté meno Frontera, druhá a zároveň najvyššia verzia nesie označenie Frontera GS. O ďalšie prispôsobenie vášmu vkusu sa majú postarať dva výbavové pakety.
Okrem dvoch základných motorizácii, dvoch výbav i dvoch kapacít batérií budú dostupné i dva interiéry. Primárny päťsedadlový s batožinovým priestorom s objemom 450 litrov (minule to bolo 460, Opel ale tento údaj zmenil) a maximálnym objemom 1600 litrov po sklopení zadných sedadiel. Druhou možnosťou bude sedemmiestny model a automobilka k tomu dodáva, že strecha Frontery znesie statické zaťaženie 240 kg, čím naznačuje, že je ideálna napríklad na postavenie stanu.
A ceny? Tie sme už prezradili, ale mohli by sme ich dať do kontextu. Za 24 000 eur dostanete na nemeckom trhu základný 100-koňový 5-miestny hybrid a spomínaných 29 000 eur za Fronteru Electric samozrejme platí tiež pre 5-sedadlové prevedenie s menšou batériou a dojazdom 300 kilometrov.
Presný termín uvedenia auta na slovenský trh zatiaľ nepoznáme, ak ho ale lokálne zastúpenie spolu s domácim cenníkom zverejní, upozorníme vás na to.
zdroj: Stellantis, Opel