Základom nového modelu je preplňovaná benzínová jedna-šestka s výkonom 147 kW/200 koní, osemstupňová automatická prevodovka a dva elektromotory. Predný je schopný pridať 81 kW/110 koní, zadný pre zmenu posiela na kolesá 83 kW/113 koní. Opel uvádza systémový výkon 221 kW/300 koní a maximálny kombinovaný krútiaci moment 520 newtonmetrov.
To všetko stačí nie práve najľahšiemu SUV (s pohotovostnou hmotnosťou 1876 kg) na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, maximálnu rýchlosť 235 km/h a v čisto elektrickom režime 135 km/h, pričom o zásobovanie elektrickou energiou sa stará prídavný lítiovo-iónový akumulátor s pomerne skromnou kapacitou 13,2 kWh.
Novinkou Grandlandu GSe sú nové tuhšie pružiny a tlmiče Koni FSD (Frequency Selective Damping) s premenlivou charakteristikou. Opel hovorí tiež o prepracovanom naladení riadenia, nespomína však, či má iný prevod, tuhšie uchytenie, respektíve v čom uvedená re-kalibrácia spočíva.
Výsledkom majú byť „rýchlejšie a predvídateľnejšie reakcie pri zachovaní pôvodnej stability v zatáčkach či pri brzdení“.
Zvonka model GSe rozoznáte podľa nových 19-palcových kolies inšpirovaných diskami vlaňajšieho elektrického konceptu (alebo skôr batériového restmodu) Manta GSe a Opel spomína tiež prepracovaný zadný nárazník s novým difúzorom. K ďalším rozlišovacím prvkom patrí samozrejme nápis GSe na zadných dverách, čierna kapota je za príplatok.
V štandardnej výbave nájdete tiež anatomické alcantarou čalúnené sedadlá, tým ale zmeny v zásade končia. Termín uvedenia na trh či ceny Opel zatiaľ nezverejnil, Grandland GSe by však mohol prísť na trh už začiatkom budúceho roka a díleri si budú nepochybne účtovať viac ako 53 490 eur, ktoré momentálne chcú za PHEV v najvyššej výbave Ultimate, respektíve 47 690 eur, ak budeme brať do úvahy akciovú cenovku.
zdroj: Opel, Stellantis