Nový Grandland je na slovenskom trhu a je sympatické, že ponúka hneď tri diametrálne odlišné pohony. Najlacnejšie vás vyjde trojvalcový 48-voltový Hybrid, za ktorý vo výbave Edition dáte v akcii 31 490 eur.

Má samozrejme jedna-dvojku s elektrifikovanou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, systémový výkon 136 koní, 230 Nm, stovku zvládne za 10,2 sekundy a rozbehne sa na 202 kilometrov za hodinu.

Slušne vybavený základ

Tento 4,65 metra dlhý automobil má v základnej výbave svetlá Intelli-LED s automatickým prepínaním diaľkového režimu, predné i zadné parkovacie senzory, dažďový senzor, predné i zadné okná v elektrike, bezkľúčové odomykanie i štartovanie, elektrickú parkovaciu brzdu, elektricky ovládané, vyhrievané i sklopné vonkajšie spätné zrkadlá a vnútorné s elektro-chromatickou funkciou.

K tomu máte termoizolačné a zatmavené okná, dva 10-palcové displeje, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40, dvojitú podlahu batožinového priestoru ale tiež 19-palcové hliníkové disky.

Necelých 90 km len na baterku

Ak dáte prednosť plug-in hybridu, dostanete jedna-šestku s turbom naladenú na 150 koní a 300 Nm, k nej elektromotor s výkonom 125 koní a 118 Nm a dohromady vám dve jednotky vyprodukujú systémových 195 koní a 350 newtonmetrov. A zlepší sa tiež dynamika. Z 0 na 100 km/h sa dostanete za 7,8 sekundy a maximálku má tento model ohraničenú hodnotou 220 kilometrov za hodinu.

Ako sme už spomenuli, prídavná batéria má kapacitu 17,9 kWh, bez štartovania spaľovacieho motora by mala dodať energiu na 85 až 87 kilometrov v čisto elektrickom režime a k tomu máte na palube 55-litrovú nádrž na benzín. S nabitou baterkou dáte prvých 100 km za 0,8 až 0,9 litra benzínu, potom by mal Grandland jazdiť s priemernou spotrebou 6,8 až 7,0 l/100 km, Opel však tvrdí, že auto v bežnej prevádzke zvládne celkovo 1115 kilometrov.

Electric sľubuje viac ako 520 km na jedno nabitie

A koľko si Opel za dobíjací hybrid účtuje? So sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou eDCT a v základnom stupni Edition vás podľa cenníka vyjde na 38 990 eur.

Ak naopak túžite po čisto elektrickom pohone, Grandland Electric Edition vás s jedným elektromotorom naladeným na 154 kW, teda 209 koní a 345 Nm vyjde na 42 490 eur. K tomu máte batériu s kapacitou 73 kilowatthodín, dojazd podľa WLTP 523 kilometrov a maximálne 100-kilowattové rýchlonabíjanie. Tento model akceleruje z nuly na stovku za 9,0 sekundy a najvyššiu rýchlosť má obmedzenú na 170 kilometrov za hodinu.

Ešte jedna kapacita

Ak si potrpíte na vyššiu výbavu, k dispozícii je ešte jeden stupeň s označením GS. Pridáva lepšie diódové svetlá Intelli-Lux HD, dokonalejšie ergonomické sedačky s vyhrievaním, elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou, 16-palcový dotykový displej multimediálneho systému, indukčnú nabíjačku pre mobily, ambientné osvetlenie, ešte viac zatmavené zadné okná, zadnú kameru s ostrekovačom, čiernu strechu, iné hliníkové 19-palcové disky a pár ďalších prvkov.

GS je logicky najdostupnejšie ako hybrid za 31 490 eur, PHEV vás vyjde na 41 490 eur a elektromobil stojí 44 990 eur. A to nie je všetko. Batériový model môžete mať aj s väčšou 82-kilowatthodinovou kapacitou, ktorá predĺži normovaný dojazd na 582 kilometrov. Ale budete si musieť priplatiť. Auto vás v tomto prípade vyjde na 46 190 eur.

zdroj: Opel