Opel upozorňuje, že súčasná Mokka s trojvalcom 1.2 Turbo a osemstupňovou automatickou prevodovkou má priemernú papierovú spotrebu 6,1 litra benzínu na 100 kilometrov. Nová Mokka Hybrid by mala z tejto hodnotu ukrojiť približne pätinu, pretože v testoch podľa metodiky WLTP auto dosiahlo priemer 4,9 litra na 100 km.

Nová technika spája najnovšiu verziu motora 1.2 PureTech, ktorý pracuje v Millerovom cykle, využíva rozvodovú reťaz a má turbodúchadlo vybavené premenlivou geometriou rozvádzacích lopatiek. Trojvalec potom spolupracuje s novou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou e-DCS6. Jej zvláštnosťou je malý integrovaný elektromotor s výkonom 29 koní.

Celkovo automobil pracujúci so 48-voltovou architektúrou ponúka systémový výkon 136 koní a vodič si bude môcť vybrať jeden z troch dostupných jazdných režimov – Eco, Normal a Sport.

S touto technikou Mokka zvládne akceleráciu z miesta na 100 km/h za 9,1 sekundy, čo je o desatinu lepší čas v porovnaní s verziou bez elektrifikácie. Zároveň počítajte s maximálnou rýchlosťou 207 km/h. To je 7 kilometrov za hodinu lepší výsledok ako zvládne spomínaný starší model.

Od necelých 25 tisíc

Kým v Nemecku bola cena novinky stanovená na 31 915 eur, na Slovensku zoženiete Mokku Hybrid 48 V významne lacnejšie. Už štandardná cena vychádza na 29 890 eur, ktoré dáte za prostrednú výbavu GS. V cenníku však aktuálne svieti akcia, takže auto v skutočnosti stojí 24 890 eur! O stupeň vyššia výbava Ultimate je za 26 490 eur.

Len pre istotu pripomíname, že Mokka 1.2 Turbo s osemstupňovým automatom vychádza vo výbave GS na 23 090 eur, inak povedané o 1800 eur lacnejšia. A ak vám bude stačiť manuál, zaplatíte „len“ 21 390 eur.

zdroj: Opel