Konštrukčne je na tom o niečo lepšie. Aj keď to na prvý pohľad nevyzerá, 3. generácia je menšia a ľahšia. Mitsubishi skrátilo celkovú dĺžku o 10 mm na 4655 mm. Outlander schudol o 155 kg na 1495 kg. Novinka by okrem toho mala mať aj lepší vzťah so životným prostredím.
V Európe dostane tretia generácia Outlandera dva rôzne pohonné agregáty. Zážihový motor 2,0 MIVEC s označením 4J11 dosahuje maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 6000 otáčkach spolu so 195 Nm krútiaceho momentu od 4200 otáčok. Priemerná spotreba v kombinovanom cykle má hodnotu 6,9 l/100 km. V Mitsubishi nezvyšovali výkon, skôr im išlo o spotrebu, ktorá klesla o 0,6 l/100 km. Táto pohonná jednotka je spojená s 5 stupňovým manuálom.
Benzínový motor ponúkne len pohon predných kolies. Výrobca nafťák naopak vybaví pohonom všetkých kolies.
Ťažko sa budem lúčiť s dizajnom odchádzajúceho Outlandera. Novinka stráca svoju rozoznateľnosť no zlepšuje využiteľnosť paliva a cítenie s prírodou.
Podobne je to aj v prípade dieselového motora 2,2 DI-D s označením 4N14. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou výkon dokonca klesol z 130 kW (177 k) na 110 kW (150 k) pri 3500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 380 Nm je k dispozícii od 1750 do 2500 otáčok. Veľké zlepšenie má na konte spotreba. Priemerne tento motor potrebuje len 5,0 l nafty na 100 km. Medzigeneračne teda spotreba klesá o 1,2 litra. Nafťák bude spriahnutý so 6 stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Obe motorizácie majú možnosť využitia systému štart- stop.
Výrobca vybavil novinku rozsiahlymi bezpečnostnými systémami. Na palube je k dispozícii 7 airbagov, adaptívny tempomat, systém pre zmiernenie následkov čelnej kolízie, systém monitorovania a podpory udržovania v jazdnom pruhu. Predná časť má svojou konštrukciou chrániť chodcov v prípade zrážky.
K dispozícii je samozrejme aj pohon všetkých kolies Multi-Select, ktorý má 3 jazdné režimy. 4WD ECO slúži pre ekonomickú (a aj ekologickú) jazdu. 4WD AUTO zvládne väčšinu povrchov a slúži na bežné jazdenie. 4WD LOCK pomáha v ťažkom teréne a pri rýchlej jazde na spevnenej ceste.
V roku 2013 by na európsky trh mal prísť aj hybridný Outlander. Kombinácia zážihového a elektrického motora poskytne dojazd až 800 km a emisie CO2 na kilometer pod 50 g.
Na Slovensku začína cena nového Outlandera s benzínovým motorom a pohonom prednej nápravy na 23 900€. Diesel s pohonom 4x4 je drahší minimálne o 6000€. Maximálna cena, za ktorú môžete mať Outlander je 39 900€.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Mitsubishi v Ženeve predvedie tretiu generáciu Outlandera