Sériová Honda CR-V fuel cell, presnejšie povedané CR-V FCEV, sa začne oficiálne predávať v Spojených štátoch a Japonsku už v priebehu budúceho roka. Pozoruhodné na tomto aute je, že spojí vodíkový a batériový elektromobil do jedného celku, takže ho budete môcť dobíjať zo zásuvky, tankovať ho na vodíkovej čerpacej stanici, alebo robiť oboje. Skrátka čo vám infraštruktúra v mieste vášho aktuálneho pobytu dovolí.
Technické parametre chystaného crossoveru zatiaľ nepoznáme, netušíme teda, aká veľká bude jeho batéria či aký výkon budú mať elektromotory. Honda sa ale pochválila produktom, ktorý bude na jeho palube fungovať ako vodíková elektráreň.
Reč je samozrejme o palivovom článku a Honda ho zhruba pred týždňom predstavila aj v rámci výstavy nazvanej Európsky týždeň vodíka v Bruseli. Práve vďaka tejto iniciatíve v zásade veríme, že sa nová CR-V s batériovo-vodíkovým pohonom objaví čoskoro v predaji aj na starom kontinente, plány Japoncov sú však oveľa širšie.
Takzvaný Hydrogen Fuel Cell System Module vyvinutý v spolupráci s americkým koncernom General Motors je podľa Hondy systémom na dosiahnutie komplexnej uhlíkovej neutrality značky. Takže ho začne montovať nielen do bežných osobných áut, ale vďaka robustnej konštrukcii je pripravený tiež pre úžitkové vozidlá, stavebné stroje, ale môže slúžiť i ako stacionárny generátor elektrickej energie.
V spolupráci s Isuzu Motors sa nová generácia palivového článku Hondy dostane aj do ťažkého nákladného automobilu, ktorý sa v sériovej podobe objaví na trhu v roku 2027. V tom čase by mohla byť na významne lepšej úrovni aj európska vodíková infraštruktúra, ktorá je síce na lepšej úrovni ako tá v Spojených štátoch, naďalej je ale nedostatočná.
zdroj: Honda