Nový Peugeot 208 sa musí podariť a byť úspešný. Desaťročia je hlavným ťahúňom značky.

Súčasná generácia 208čky zdieľa platformu PF1, ktorú využíva okrem iného aj Citroen C3, či DS 3. Vznik tejto platformy ide dokonca až k typu 206. Po dvoch desaťročiach príde novinka s platformou EMP1. Tá  bude v dvoch verziách, predbežne označovaných ako CMP a e-CMP. To znamená, že bude uspôsobená na využitie aj čisto elektrického pohonu.

"Keď si kúpite Peugeot 208, nájdete v ňom najnovšiu verziu i-Cockpitu. Plánujeme tiež vyššiu úroveň výbavy označenú ako GT-Line, GT a možno tiež aj športovo orientované GTi. Nechceme vytvárať rozdiely medzi modelmi na elektrinu a modelmi so spaľovacím motorom. Sám zákazník si zvolí, akú pohonnú sústavu bude mať jeho nové auto." povedal šéf Peugeotu Jean-Pierre Imparato.


Tiež povedal: "V najbližších 10 rokoch bude v automobilovom svete elektrická energia veľmi ľahko k dispozícií. Už nebude len znakom a výsadou najvyšších tried. Prémiové značky budú musieť nájsť niečo iné, ak chcú byť odlišné. Elektrifikácia otvára pre nás, nižších hráčov, možnosť vstúpiť do nových segmentov. Budeme schopní dať na trh autá s výkonom 400 kW (543 k). Tým sa všetko zmení."

V Peugeote veria, že je lepšie riešenie ponúknúť novú 208čku vo viacerých verziách pohonných jednotiek, ako vsádzať na podobné modely, napr. ako to spravil Renault, konkrétne s modelom Clio a ZOE. 


„Prechod z klasických palív na elektrinu nebude jednoduchý. Ľudia v Paríži budú jazdiť na elektrinu asi skôr. Ľudia, ktorí jazdia veľa, budú jazdiť na naftovom aute a bežní konzumentina benzín. Vždy to však bude rovnaká 208čka, ktorú si všetci užijú takmer rovnako.“

Mimochodom, ako sa vám páči takto navrhnutá 208čka na fotkách? Po letmom pohľade na fotky môžem pokojne skonštatovať, že sa v dave rozhodne nestratí. Uvidíme, ako bude vyzerať finálna verzia.  

Zdroj a foto: Autoexpress.co.uk