Tým hlavným dôvodom, prečo sme si mysleli, že 3008 spaľovacie motory už neuvidí, je, že Peugeot, respektíve Stellantis opakovane zdôrazňoval, že ide o vôbec prvý koncernový model postavený na novej modulárnej platforme STLA Medium, určenej výlučne pre elektromobily.
Aj preto zatiaľ netušíme, či autá s hybridným pohonom dostanú úplne iné šasi, alebo konštruktéri naopak potichu navrhli prostrednú „elektrickú“ platformu v skutočnosti tak, aby bola schopná ubytovať aj klasické pohonné jednotky, v každom prípade e-3008 nebude jediná verzia na trhu.
Z krátkej zmienky o hybridoch a plug-in hybridoch však viac nevyčítame, takže by sme sa mohli detailnejšie pozrieť aspoň na batériovú 3008, keďže niektoré údaje budú mať obe autá spoločné.
Predpokladáme, že sa to týka napríklad rozmerov. Novinka je dlhá 4,54 metra, široká 1,89 metra, vysoká 1,64 metra a má rázvor 2,73 metra. Peugeot hovorí o 3008, že je to fastback, čo sa s ohľadom na tvar zadnej časti, líniu strechy a fakt, že piate dvere zahŕňajú aj okno, asi dá akceptovať, ale inak ide o ukážkový príklad crossovera a s ohľadom na dostupný pohon 4x4 ani označenie SUV nie je úplne mimo. Slušná je tiež aerodynamika, koeficient odporu Cd je 0,28.
Auto bude dostupné v dvoch výbavách s označením Allure a GT, pričom už v sérii dostanete plne diódové svetlá a 19-palcové hliníkové disky. Vrcholné prevedenie vodičovi pridá adaptívne osvetlenie nazvané Pixel LED, dvadsiatky´, ale tiež vyhrievaný volant, vyhrievané sedadlá vpredu i vzadu, zatiaľ čo cestujúci vpredu dostanú masážnu funkciu i ventilovanie. Vôbec prvýkrát potom Peugeot dostane elektrické dofukovanie bočníc predných sedačiek.
Fotografie 3008 sme vám ukázali už minulý týždeň, takže dôvod venovať sa dizajnu veľmi nemáme, mohli by sme ale dodať, že vozidlo má základný objem batožinového priestoru 520 litrov a dodatočných 34 litrov dostanete v ďalších úložných schránkach a boxoch rozmiestnených po interiéri.
Nová e-3008 využíva 400-voltovú architektúru a bude dostupná s dvomi batériami typu NMC. Základ má 73 kilowatthodín a sľubuje dojazd 525 kilometrov podľa metodiky WLTP. Väčší akumulátor má 98 kilowatthodín a podľa Peugeotu stačí na rovných 700 kilometrov.
Štandardom na palube bude 11-kW nabíjačka, ktorú za príplatok vymeníte za výkonnejšiu 22-kilowattovú. Po pripojení na rýchlonabíjačku systémy auta zvládnu 160 kW a nechýba ani funkcia V2L, ktorá vám dovolí z Peugeotu nabíjať iné autá či napájať elektrospotrebiče do výkon 3 kW, isteného 16-ampérovou poistkou.
Pokiaľ ide o výkon, najslabší model s pohonom predných kolies je naladený na 157 kW, teda 214 koní a 343 newtonmetrov (dojazd spomínaných 525 km), aj s ním ale zvládne akceleráciu z miesta na 100 km/h za 8,7 sekundy a rýchlosť má obmedzenú na 170 km/h. Pohotovostná hmotnosť? Podľa predbežných informácií 2114 kg, batéria z toho tvorí zhruba 500 kg. Predokolka s lepšou baterkou (700 km) dostane elektromotor s výkonom 170 kW (231 koní), najvyšší krútiaci moment ostáva.
Vrcholom je dvojmotorová e-3008 ponúkajúca systémových 240 kW (326 koní), respektíve 214 + 113 koní a 343 + 166 Nm. Elektronický systém 4x4 funguje do maximálnej rýchlosti 135 km/h, stovku zvládne za 6,4 sekundy, a pretože je štvorkolka kombinovaná len s menšou batériou, Peugeot opäť uvádza dojazd 525 km.
Francúzi sa nezabudli pochváliť ani ekologickou stránkou auta. Uvádzajú, že na e-3008 použili 500 kg „zelených“ materiálov, a to nielen recyklovaných plastov, z ktorých sú čiastočne vyrobené nárazníky, koberce, spojlery či odkladacie schránky. Napríklad „zelená“ oceľ a tiež recyklovaný hliník predstavujú 60 percent zo spomínanej pol tony znovu použitých materiálov.
Nový Peugeot 3008 sa bude vyrábať vo francúzskej továrni v Sochaux a predaj novinky sa rozbehne vo februári 2024. Potom pridáme slovenské ceny a možno i viac informácií o hybridoch.
zdroj: Peugeot