Najväčšou novinkou z uvedeného zoznamu je samozrejme nová generácia Peugeotu 5008, ktorá nahradí súčasný už takmer sedem rokov predávaný model. Opäť pôjde o veľký crossover, aj keď vlani šéfka značky – Linda Jackson – naznačovala, že elektrická mobilita nejde kvôli prevádzkovej efektivite príliš dohromady s veľkými, hranatým a ťažkými SUV.
Nová 5008 bude podobne ako 3008 postavená na novej modulárnej platforme STLA Medium, takže okrem elektrickej E-5008 čakajte tiež spaľovacie agregáty kombinované s elektromotormi.
Základy z novej 3008
Hovoriť o konkrétnych číslach je zatiaľ predčasné, svetová premiéra je naplánovaná na marec 2024, predpokladáme ale, že 5008 preberie väčšinu techniky z menšieho modelu.
To by znamenalo, že E-5008 dostane v základe pohon predných kolies s výkonom 214 koní a trakčnou batériou s kapacitou 73 kWh, alebo 231 koní v spojení s väčším akumulátorom a kapacitou 98 kWh. Na vrchole by potom mohla stáť štvorkolka s dvomi elektromotormi a výkonom 326 koní, pričom dojazdy všetkých verzií (v prípade E-3008 od 525 do 700 km) by mali byť o niečo menšie kvôli vyššej hmotnosti a horšej aerodynamike.
Parametre benzín-elektrického pohonu sú tiež otvorené, ak ale 5008 dostane Hybrid 136 e-DSC6 z tritisíc-osmičky, pôjde o preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra v spojení so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a integrovaným malým elektromotorom naladeným na 29 koní, pričom systém dokáže na predné kolesá poslať maximálny výkon 136 koní.
Ďalšou novinkou v poradí bude Peugeot E-408, čím Francúzi rozšíria flotilu elektromobilov na 9 osobných a 3 ľahké úžitkové vozidlá. K tomu firma pripomína, že na model E-3008 ponúkne v rámci programu Peugeot Allure Care záruku na 8 rokov alebo 160 tisíc kilometrov, ktorá pokryje elektromotor i batériu, respektíve všetky mechanické komponenty a elektrické súčasti.
Už nielen VW
Pozoruhodným spôsobom sa vyvíja tiež chatovací program ChatGPT prepojený s hlasovým ovládaním. Jeho nasadenie v spolupráci s firmou OpenAI už oznámil Volkswagen a aktuálne začne tento typ umelej inteligencie montovať do svojich automobilov aj Peugeot.
Ten pripomína, že sa ChatGPT dostane do všetkých osobných i úžitkových vozidiel a mal by byť schopný zvládnuť bežnú konverzáciu a využívať bude tiež navigáciu.
Posledné novinky sa týkajú nového podniku založeného Peugeotom a firmou Orano, ktorý bude pre Francúzov recyklovať batérie a v prípade možnosti ich bude tiež opravovať a spomína tiež spoločnosť Sustainera Valorauto (založenú s firmou Galloo), ktorá se pre zmenu bude starať o recykláciu celých áut.
zdroj: Stellantis, Peugeot