Línie prednej časti auta jasne potvrdzujú príslušnosť k rodine levov
Peugeot sa v poslednej dobe snaží robiť dizajnovo pekné autá. Je to nepochybne lepšie, ako pred 10 rokmi. Nový dizajnový smer najväčšieho francúzskeho súpera Renault, stále stráca.
Peugeot 5008 je priamym konkurentom Škody Kodiaq. Tiež ponúkne 7 miest a v oblasti kufra prekonáva Škodu až o 60 litrov! Veľkou chybou je, že francúz neponúkne pohon 4x4 v žiadnej verzii.
Batožinový priestor až 780 l
Konkrétnych informácií zatiaľ nie je veľa. Jedno je však isté. Ani tento Peugeot nebudú predávať s pohonom všetkých kolies. A to je, podľa nás v redakcii veľká chyba! Karoséria je dlhá 4 640 m široká 1 906 m a výška 1 646 m. Sedadlá v druhom rade budú posuvné a vyberateľné. Manipulácia nebude až taká náročná, keďže každé jedno sedadlo váži len 11 kg. Batožinový priestor má 780 litrov v päťsedadlovej konfigurácii. V porovnaní so Škodovkou je teda až o 60 litrov väčší! Konštruktéri sľubujú vysokú úroveň variability vnútorného priestoru.
V interiéri nájdeme 12 palcový prístrojový štít a 8 palcový dotykový displej multimediálneho systému. Vodič dostal volant s menším priemerom, podobný ako v každom novšom Peugeote. Pod kapotou bude 6 pohonných jednotiek. Dva benzínové agregáty s objemom 1,2 litra a s výkonom 130 koní, a druhý s objemom 1,6 litra so 165 koňmi. Dieselová paleta je trošku širšia. Pozostáva z dvoch motorov o objeme 1,6 litra s výkonom 100 a 120 koní a z dvoch 2,0 litrových BlueHdi odladených buď na 150 alebo na 180 koní. Okrem najslabšieho nafťáka sú všetky motory spárované so 6 stupňovými prevodovkami, silnejšie verzie budú výhradne s automatom.