Aktuálny Multivan s typovým označením T7 od počiatku využíval plug-in hybridný pohon kombinujúci štvorvalec 1.4 TSI, elektromotor a šesťstupňové DSG, pričom táto technika ponúkala systémových 218 koní. Volkswagen ukončil výrobu verzie eHybrid už vlani v auguste a doteraz nemal náhradu, momentálne sa však situácia mení.
Nemci predstavili Multivan a Californiu eHybrid 4Motion s úplne novou technikou. Jej základom je nepatrne väčší známy štvorvalec 1.5 TSI evo2 s výkonom 177 koní, ktorý pracuje s turbodúchadlom s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek, vstrekovaním s tlakom 350 barov.
Väčia batéria, logicky lepší dojazd na elektrinu
Spaľovací agregát je spriahnutý so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DQ400e evo, elektromotorom so špičkovým výkonom 115 koní a trakčnou lítiovo-iónovou batériou s kapacitou zvýšenou z pôvodných 10,4 na 19,7 kilowatthodiny, takže sa predĺžil dojazd z pôvodných 58 až 60 km na 84 až 95 kilometrov.
Toto je v skratke nová generácia plug-in hybridnej techniky, ktorú nájdete okrem iného tiež v aktuálnom Tiguane či Passate, novinkou je ale v tomto prípade pohon oboch náprav 4Motion.
2 + 1
O roztočenie zadných kolies sa v tomto prípade nestarajú jednotky pod prednou kapotou prostredníctvom kardanu, medzinápravovej spojky a rozvodovky, ale druhý elektromotor naladený na 136 koní. Kvôli rozdielnym priebehom výkonu i krútiaceho momentu súčet údajov nie je možný, ale Volkswagen uvádza systémových 245 koní a kombinovaných 350 newtonmetrov.
Kým prvý plug-in hybridný Multivan mal integrovanú nabíjačku s výkonom len 3,5 kW, v prípade nového eHybridu poskočila táto hodnota na 11 kW a obe autá navyše zvládnu maximálnych 50 kW.
Volkswagen hovorí, že autá vybavené týmto systémom sú schopné štartovať s nabitou batériou vždy čisto elektricky do teploty 28 stupňov Celzia pod nulou. Do rýchlosti 65 km/h sa kvôli trakcii pri zrýchlení vždy aktivuje i zadný elektromotor a štvorkolka je k dispozícii permanentne. S vybitým akumulátorom totiž začne predný elektromotor spolu so štvorvalcom fungovať v generátorovom režime, aby mohli byť vždy poháňané aj zadné kolesá.
Čisto elektricky môže nový Multivan eHybrid jazdiť rýchlosťou 130 km/h, maximálka je potom obmedzená na 200 kilometrov za hodinu.
Ktorý model bude nasledovať?
A spotreba? S plnou baterkou v režime WLTP 0,8 až 1,0 litra benzínu na stovku a k tomu 21,7 až 23,5 kWh/100 kilometrov. S vybitým akumulátorom to podľa VW vychádza na 7,5 až 8,1 l/100 km, pričom uvedené hodnoty sú platné ako kombinované minimum a maximum pre Multivan i Californiu. Passat, Tiguan, nový Tayron či Škoda Superb by mohli v závislosti na hmotnosti jazdiť aj za menej, keď sa tento systém objaví aj v uvedených autá.
zdroj: VW