S uvedeným akumulátorom by mala mať švédska „Trojka“ normovaný dojazd (podľa metodiky WLTP) 610 kilometrov, nevýhodou je však značná pohotovostná hmotnosť a nízka nie je ani cena. Presne 4900 mm dlhé elektrické SUV váži v závislosti na výbave 2584 až 2670 kg a v Nemecku bude stáť najmenej 89 900 eur.

Pri uvedení na trh budú všetky Polestary 3 vybavené dvojicou elektromotorov. Švédi, patriaci pod krídla čínskeho koncernu Geely, neuvádzajú ich konkrétne výkony, tvrdia len, že viac sily prúdi na zadnú nápravu. Zároveň dodávajú, že za istých okolností elektronika zadnú pohonnú jednotku v snahe ušetriť úplne odpojí a využiť môžete tiež režim jazdy jedným pedálom.

Základné prevedenie ponúkne systémový výkon 490 koní a maximálny krútiaci moment 840 newtonmetrov, čo vám stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd a najvyššiu rýchlosť 210 kilometrov za hodinu. Polestar vám potom za 6600 eur ponúkne paket Performance, ktorý posunie parametre na 517 koní a 910 Nm a pridá dozadu systém vektorovania krútiaceho momentu s dvomi spojkami. V takom prípade sa skráti čas akcelerácie na stovku na 4,7 sekundy, maximálka sa naopak nemení.

Novinka má oceľovú karosériu s koeficientom aerodynamického odporu Cd 0,29, články uložené v hliníkovom puzdre vystuženom ušľachtilou bórovou oceľou a kvapalinovým chladením, zavesenie tvorené dvojitými lichobežníkovými ramenami vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou, štandardom je vzduchové odpruženie, adaptívne tlmiče a na guľu môžete pripojiť príves s hmotnosťou 2200 kg.

Piate dvere ukrývajú batožinový priestor s objemom 484 litrov, ktoré sklopením zadných sedadiel zväčšíte na 1411 litrov. K tomu môžete ešte pripočítať menší kufor, alebo skôr úložný priestor ponúkajúci ďalších 32 litrov.

Nový Polestar dostal brzdový systém Brembo. Predné vŕtané kotúče s vnútorným chladením majú priemer 400 mm a zachytávajú ich štvorpiestikové strmene. Vzadu sú 390-milimetrové kotúče, jednopiestikové strmene a auto bude stáť buď na 21-palcových alebo 22-palcových diskoch.

Z dôležitých čísiel vám ešte dlžíme rázvor (2985 mm), výšku (1614 mm), šírku vrátane vonkajších spätných zrkadiel (2120 mm) a svetlú výšku (201 mm), ktorá bude na niektorých trhoch zvýšená na 211 mm a k tomu adekvátne narastie i celková výška.

V aute nájdete v rámci sériovej výbavy tepelné čerpadlo, ktoré je možné využiť na vyhrievanie akumulátora a kabíny pred jazdou. V aute pracuje operačný systém Android Automotive OS vyvinutý v spolupráci s firmou Google, pričom posádka má k dispozícii 14,5-palcový dotykový displej poháňaný platformou Snapdragon Cockpit od Qualcomm Technologies a centrálny počítač auta dodala NVIDIA.

Auto má v sériovej výbave celkovo päť radarových modulov (vrátane spomínaného monitoringu kabíny), päť kamier snímajúcich exteriér, dvanásť ultrazvukových snímačov a dve ďalšie kamery monitorujúce oči vodiča kvôli možnej únave či zdravotným problémom.

V roku 2023 (v druhom štvrťroku) pribudne paket Pilot, ktorý obsahuje Lidar spoločnosti Luminar, ďalšiu riadiacu jednotku NVIDIA, tri prídavné kamery a štyri ultrazvukové senzory a čistenie kamier, ktoré majú pomôcť pripraviť Polestar na autonómne riadenie.

Polestar 3 sa začne vyrábať v prvej polovici roka 2023 v závode Volva v čínskom Čcheng-tu a v polovici roka 2024 sa pridá i severoamerická továreň v Ridgeville v Južnej Karolíne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Polestar