Švédsko-čínska novinka vychádzajúca z konceptu Polestar Precept (z roku 2020) je postavená na modulárnej platforme SEA materského koncernu Geely Holding a výsledok má dĺžku 4839 mm, šírku až 2139 mm (pravdepodobne so zrkadlami, ale to výrobca neuvádza) a výšku 1544 mm. Rázvor je potom 2999 milimetrov.
Polestar hovorí o zadnej časti kabíny ako o „intímnom prostredí so sklopnými sedadlami“, ale o intimite nemôže byť úplne reč, pretože model 4 bude štandardne dodávaný s panoramatickým strešným oknom, pričom elektro-chromatické zatmavovanie bude dodávané za príplatok.
Aby vodič niečo videl aj smerom dozadu, bude mať k dispozícii aspoň displej nahradzujúci klasické vnútorné spätné zrkadlo, pričom kamera snímajúca zadný perimeter je umiestnená na streche a má výrazne širšie zorné pole, ako je zvykom u áut s podobným riešením. Mimochodom, obraz je možné vypnúť a obrazovka potom funguje ako bežné zrkadlo, aby sa mohli pozrieť na zadné sedadlá.
Keď už popisujeme dizajn a funkčné prvky, mohli by sme ešte dodať, že auto dostalo bezrámové okná dverí a kompletne zapustené kľučky.
Asi neprekvapí, že Polestar (ako bývalá dcéra Volva) sa nezabudol pochváliť 100-percentne recyklovanými látkami čalúnenia vyrábaného z PET fľašiek a vinylu s obchodným názvom MicroTech. Čo je ale skoro neuveriteľné, je skutočnosť, že Polestar 4 bude dostupný aj s tradičnou prírodnou kožou Nappa. Výrobca v každom prípade pripomína, že ju odoberá od chovateľov s kontrolovanými podmienkami pre zvieratá.
Automobilka potom neskromne pripomína, že „štvorka“ je najvýkonnejším doteraz predstaveným modelom. Dvojica synchrónnych motorov s permanentnými magnetmi ponúka kombinovaný výkon 544 koní, 686 newtonmetrov a s touto výbavou Polestar sľubuje zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy.
Slabší základný model dostane jeden elektromotor poháňajúci zadné kolesá, pričom v tomto prípade dostanete 272 koní a 343 Nm.
V podlahe Polestaru 4 je uložený akumulátor s kapacitou 102 kWh, ktorý podľa oficiálnych údajov stačí na dojazd 560 kilometrov v prípade verzie 4x4 a rovných 600 kilometrov, ak dáte prednosť slabšiemu prevedeniu.
Rýchlosť nabíjania bude záležať od smeru toku prúdu. So striedavým auto zvládne 22 kW, jednosmerný potom dovolí zvýšiť výkon na 200 kW a Polestar okrem iného ponúkne rozhranie V2L (Vehicle-to-load) umožňujúce nabíjať iný elektromobil, napájať spotrebiče či v prípade nutnosti i rodinný dom.
Pokiaľ ide o výbavu, model 4 zaujme príplatkovým audiosystémom Harman Kardon s výkonom 1400 wattov so 16 reproduktormi, ale ešte zaujímavejšia je bezpečnostná výbava prezentovaná pod názvom SuperVision Advanced Driver Assistance System. Zahŕňa až 12 kamier, radar a ultrazvukové senzory.
Predaj nového Polestaru 4 štartuje najskôr v Číne, kde sa bude vyrábať od novembra tohto roku. V Európe, Spojených štátoch a vo zvyšku Ázie bude auto dostupné od začiatku roka 2024. Presnú cenu nepoznáme, ale výrobca hovorí, že orientačne máme čakať štart na hranici 60 tisíc eur.