Švédsko-čínska novinka vychádzajúca z konceptu Polestar Precept (z roku 2020) je postavená na modulárnej platforme SEA materského koncernu Geely Holding a výsledok má dĺžku 4839 mm, šírku až 2139 mm (pravdepodobne so zrkadlami, ale to výrobca neuvádza) a výšku 1544 mm. Rázvor je potom 2999 milimetrov.

Polestar hovorí o zadnej časti kabíny ako o „intímnom prostredí so sklopnými sedadlami“, ale o intimite nemôže byť úplne reč, pretože model 4 bude štandardne dodávaný s panoramatickým strešným oknom, pričom elektro-chromatické zatmavovanie bude dodávané za príplatok.

Aby vodič niečo videl aj smerom dozadu, bude mať k dispozícii aspoň displej nahradzujúci klasické vnútorné spätné zrkadlo, pričom kamera snímajúca zadný perimeter je umiestnená na streche a má výrazne širšie zorné pole, ako je zvykom u áut s podobným riešením. Mimochodom, obraz je možné vypnúť a obrazovka potom funguje ako bežné zrkadlo, aby sa mohli pozrieť na zadné sedadlá.

Keď už popisujeme dizajn a funkčné prvky, mohli by sme ešte dodať, že auto dostalo bezrámové okná dverí a kompletne zapustené kľučky.

Asi neprekvapí, že Polestar (ako bývalá dcéra Volva) sa nezabudol pochváliť 100-percentne recyklovanými látkami čalúnenia vyrábaného z PET fľašiek a vinylu s obchodným názvom MicroTech. Čo je ale skoro neuveriteľné, je skutočnosť, že Polestar 4 bude dostupný aj s tradičnou prírodnou kožou Nappa. Výrobca v každom prípade pripomína, že ju odoberá od chovateľov s kontrolovanými podmienkami pre zvieratá.

Automobilka potom neskromne pripomína, že „štvorka“ je najvýkonnejším doteraz predstaveným modelom. Dvojica synchrónnych motorov s permanentnými magnetmi ponúka kombinovaný výkon 544 koní, 686 newtonmetrov a s touto výbavou Polestar sľubuje zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy.

Slabší základný model dostane jeden elektromotor poháňajúci zadné kolesá, pričom v tomto prípade dostanete 272 koní a 343 Nm.

V podlahe Polestaru 4 je uložený akumulátor s kapacitou 102 kWh, ktorý podľa oficiálnych údajov stačí na dojazd 560 kilometrov v prípade verzie 4x4 a rovných 600 kilometrov, ak dáte prednosť slabšiemu prevedeniu.

Rýchlosť nabíjania bude záležať od smeru toku prúdu. So striedavým auto zvládne 22 kW, jednosmerný potom dovolí zvýšiť výkon na 200 kW a Polestar okrem iného ponúkne rozhranie V2L (Vehicle-to-load) umožňujúce nabíjať iný elektromobil, napájať spotrebiče či v prípade nutnosti i rodinný dom.

Pokiaľ ide o výbavu, model 4 zaujme príplatkovým audiosystémom Harman Kardon s výkonom 1400 wattov so 16 reproduktormi, ale ešte zaujímavejšia je bezpečnostná výbava prezentovaná pod názvom SuperVision Advanced Driver Assistance System. Zahŕňa až 12 kamier, radar a ultrazvukové senzory.

Predaj nového Polestaru 4 štartuje najskôr v Číne, kde sa bude vyrábať od novembra tohto roku. V Európe, Spojených štátoch a vo zvyšku Ázie bude auto dostupné od začiatku roka 2024. Presnú cenu nepoznáme, ale výrobca hovorí, že orientačne máme čakať štart na hranici 60 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov