Nový Porsche twin turbo motor dosiahne aj napriek menšiemu objemu vyšší výkon, a to 404 kW (549 k) oproti doterajším 382 kW (520 k). Maximálny krútiaci moment zostal nezmenený, a to 770 Nm.
4,0 litrovú V8-ku dostane najskôr nová Panamera
Nový osemvalec vznikol vďaka spolupráci Porsche a Audi. Motor má modulárnu architektúru, čo znamená, že z neho technici ľahko urobia napríklad 6-valec. A práve toto sa už stalo. Takže nová V8-ka od Porsche je vlastne súrodencom motora 3,0 V6, ktorý Nemci predstavili v Audi S4 B9 na autosalóne v Ženeve. Motor má hliníkový blok motora aj hlavy valcov. Vŕtanie a zdvih sú identické, teda 86,0 x 86,0 mm. Výsledný objem motora je teda 3 996 cm3. Aj tu nastúpil downsizing. súčasný motor Panamery Turbo a Cayenne Turbo má totiž vŕtanie 93,0 mm a zdvih 96,0 mm, čo mu dáva zdvihový objem 4 806 cm3. Obe autá vďaka tomu v ďalšej generácii spadnú do daňovej kategórie pod 4 litre, čo v mnohých krajinách vrátane tak veľkého trhu ako Čína nie je nezanedbateľné. Nový motor dosiahne aj napriek menšiemu objemu vyšší výkon, a to 404 kW (549 k) oproti doterajším 382 kW (520 k). Maximálny krútiaci moment zostal nezmenený, a to 770 Nm. V typoch ako Panamera Turbo S, či Cayenne Turbo S môžeme samozrejme očakávať ešte o niečo vyšší výkon.
Systém deaktivácie valcov
Nuž a čím je nová pohonná jednotka výnimočná? Má priniesť najmä úsporu paliva a tak asi nikoho neprekvapí, že dostala systém deaktivácie valcov. Ten je aktívny v rozsahu od 950 do 3 500 ot/min. Iba tento prvok by sa mal postarať o 30% zníženie spotreby. Pri vývoji tohto motora však inžinieri mysleli aj na hybridné aplikácie s elektromotorom, kde bude úspora ešte väčšia. Úsporu však určite prinesie aj nízka hmotnosť. Napríklad hliníková kľuková skriňa 8-valca váži iba 39 kg. Aby bol motor nielen úsporný, ale aj výkonný, dostal preplňovanie dvoma turbami typu twin scroll. To znamená, že turbína každého z nich má dve prívodové vetvy výfukových plynov zohľadňujúce poradie zapaľovania valcov. Turbá sú umiestnené medzi hlavami valcov, teda takzvane vo vnútri V. Okrem iných výhod toto riešenie prináša aj kompaktnejšie rozmery a použilo ho napríklad aj AMG vo svojom motore 4,0 V8 Biturbo, ktorý poháňa okrem iných aj Mercedes AMG GT. Konštruktéri v Porsche sa rozhodli pre turbá použiť vákuom ovládané obtokové ventily výfukových plynov (wastegate) a elektrické ventily recirkulácie vzduchu. Motor dostal oproti predchodcovi efektívnejšie chladenie s chladiacimi kanálmi aj medzi valcami a termostatom ovládaným naprogramovanými mapami.
Nový motor V8 Twin turbo bude poháňať aj Lamborghini Urus
Nová pohonná jednotka je konštruovaná pre použitie v platforme MLB vyvinutou značkou Audi a rovnako aj pre platformu MSB z dielne Porsche. Hlavným rozdielom je, že platforma MLB je navrhnutá pre predný pohon a pohon oboch náprav a MSB naopak pre pohon zadnej nápravy, alebo oboch náprav. V závislosti od aplikácie budú teda značky koncernu používať rôzne prevodovky. V platforme MLB bude V8-ka spojená s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF s hydrodynamickým meničom a v platforme MSB zasa s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou rovnako od ZF. Nový 4,0 litrový V8 môžeme teda očakávať okrem spomínanej Panamery a Cayenne aj v širokej škále luxusných koncernových áut ako Audi A6, A8 a Q7, Lamborghini Urus a Bentley Bentayga a Continental.