Výstavba nabíjacích staníc pre elektroautá spomaľuje
Elektromobil si nekúpim, domáce nabíjanie u mňa nie je možné a nabíjačky nie sú stále dostatočne rozšírené - aj to je jeden z častých argumentov, prečo sa slovenskí motoristi vo veľkom stále rozhodujú pre klasické autá so spaľovacími motormi namiesto vozidiel na elektrický pohon. Čo však s tým? Nedostatočný dopyt po elektromobiloch znamená aj zníženú motiváciu firiem ďalej budovať infraštruktúru. Takáto situácia preto pripomína začarovaný kruh.
K minulému mesiacu ste mohli na Slovensku nabiť elektrické auto v 884 miestach naprieč krajinou. Celkovo ste mohli využiť 2223 konektorov. Reč je o verejne dostupných nabíjačkách. Aj keď sa inštalovaných výkon všetkých nabíjacích bodov zvýšil, a to na viac ako 107 tisíc kW, Slovenská asociácia pre elektromobilitu priznáva, že elektromobilov je na Slovensku príliš málo, čo sa premieta aj do poklesu tempa výstavby nabíjačiek pre autá.
Ďalšiu z príčin možno hľadať v tom, že firmy využívajú čas na prípravu nových nabíjacích staníc, ktoré majú byť podporené z plánu obnovy. Iniciatívy platené z európskych peňazí sú v pokročilom štádiu, celkovo je na tento účel pripravená suma 16 miliónov eur. Slovensko počíta s tým, že v najbližších 1-2 rokoch sa rozrastie aj infraštruktúra a nabíjačky pre elektromobily na diaľniciach - samozrejme s rýchlym nabíjaním.
zdroj: PwC, TASR, foto: cz.depositphotos.com