Kedy otvoria tunel Višňové? Možno prekvapia pri vozovke

Do akej miery je však skutočne možné zrýchliť procesy a Višňové otvoriť skôr? Otvára sa otázka, či by to nespôsobilo poľavenie v rámcin nárokov na kvalitu stavby. Horúcou témou sa stava najmä vozovka v novom tuneli. Štát totiž vraj ako možné riešenie vidí asfalt namiesto betónu, ktorý je v známych slovenských diaľničných tuneloch bežná záležitosť.

Výhody betónu sú jasné: ako material sa lepšie správa v prípade, že vypukne v tuneli požiar. Na toto upozorňuje prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik, podľa ktorého sa asfaltová vozovka v tuneli vypomstila napríklad pri požiari v tuneli medzi Francúzskom a Talianskom na konci minulého tisícročia. Požiar vtedy spôsobil 42 úmrtí.

S týmto pohľadom však podla predchádzajúcich vyjadrení nesúhlasí expert na dopravnú infraštruktúru Martin Bakoš z Amberg Engineering Slovakia. „Asfalt nevzbĺkne. Všetky švajčiarske tunely majú asfaltovo-betónovú vozovku a nemajú takýto problém,“ uviedol.

Pokiaľ ide o betón, je celkovo odolnejší aj čo sa týka náporu tisícok vozidiel, ktoré po ňom denne prejdú, takže vydrží dlhšie. Hoci je asfalt v úvode lacnejší, nakoniec sa takéto riešenie môže predražiť vplyvom investícií do opráv. Ďalším plusom betónu je napríklad fakt, že zlepšuje viditeľnosť v rámci tunelu. Inak povedané, ak sa Slovensko rozhodne, že chce vo Višňovom asfalt, bude musieť vynaložiť viac peňazí na osvetlenie.

Zdroj: Index.sme.sk